Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: avel
Läst 1875 ggr
kicki13
0

Hingstar för avel 2014?

Är det någon som har koll på vilka Connemara hingstar som finns på semin? I Sverige eller utomlands?

Eller vart man kan läsa om detta?

GE
2

Titta in på Syndicat Linaros hemsida tex.

http://www.syndicatlinaro.com

Festligt att du skulle skriva det här, just som jag har börjat fundera på om jag skulle våga starta en hingsttråd. En tråd där hingstägare får presentera sin hingst i avel 2014. 

kicki13
0

Fick inte upp katalogen… 

finns det någonstans man kan se om det finns några Svenska hingstar på transport. Har kollat på SCS hemsida, där hittade jag följande hingstar på fryst (se nedan) finns inga som går på färsk transport? För en som har långa avstånd till hingastarna och bor i Norrland :-)

Brolötens Grafit RC 70>>G IIÄgare: Stuteri Valorous 
352 56 Växjö 
info@valorous.se 
0704940611Carnaby Patrick Hooligan RC 79>>A (ext), B (prest)Ägare: Madeleine Beckman 
beckman@carnabyconnemara.seIdefix du Villon RC 115>>G IÄgare: Anna Svensson 
Vombs Nygård 171 
247 96 Veberöd 
anna.vomb@gmail.com 
070-208 86 86
Linsfort Barney RC-IRE 1155>>Ägare: Carina Jansson & Krister Wennerstrand, 
Gunnarp Solhem 509 
310 61 Ätran 
0346 606 88 
connemara@woolpacks.sePoetic Kelly RC 108*>>G IÄgare: Cathrin Blomqvist Ilyes 
Krogane 408
473 94 Henån 
0304-37601. 0704-854459 
connemaracathrin@hotmail.comSilver Shadow RC-IRE 1141

GE
0

Jag kan inte heller öppna katalogen märker jag, men jag tror det har att göra med min browser (firefox). Jag kan dock öpnna den med PDF-länken som ligger nedanför…

Gå in på sidan istället, klicka på 'etalons' (under flaggorna). Då får du upp alla hingstar. Det finns mer info där.

Hagalyckan
0

Kicki, det finns många hingstar på semin. I england har du en sida där du hittar seminhingstar. På Irland finns det flera, Templebready Fear Bui finns på semin, sperman lagra i Frankrike. Både Belgarna och andra förbund har på sina sidor. Lycka till i ditt sök för en lämplig make!

GE
1
GE
0

#4 Hur är det med din nya hingst? Finns han lagrad och hur är det med Castleside JJ? Kommer han att bli tillgänglig på fryst? Eller han kanske är det redan?

Grattis till den nya förresten. Grattis också till intresset för JJ, det måste kännas fint att få "återbörda honom till fosterlandet", så han kan få fler ston och därmed ännu fler fina avkommor.

Jag förstår att det mesta är positivt, men jag måste få fråga: Kändes det inte ledsamt att lämna honom? Jag skulle nog gråta blod tror jag, men så är jag också ovanligt blödig vad gäller alla slags avsked…

Hagalyckan
0

Gerd, Inget fryst på JJ. Den som inte tagit chansen när han var här, sorry. Att skicka tillbaka honom till sitt gamla hem känns bra även om det är tomt efter en karaktär som honom. Har många fina avkommor efter honom så jag ser honom genom dom.

Den nya kan aldrig fullt ut ersätta JJ men han är en mycket god ersättare. 

Ledsamt javisst men jag vet var han finns och hur han får det.

Tack för att du frågar.

RC71
1

#2 Hejsan Någon anmälan om hingst tillgänglig via transportsperma för i år har i nuläget inte inkommit . Hälsningar Lotta

Hagalyckan
0

http://www.donedeal.ie/ponies-for-sale/stallions-at-stud/6714569

Länk till templebready Fear Bui på Done Deal.