Vila i frid ..đ
â€ïž
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Ălskar er mina Ă€lskade djur!

Beklagar verkligen â€ïž Vem var Billy?
#2 min underbara connemara som gick bort .. đȘ

Vill du inte berĂ€tta om din Billy? Ibland kan det lĂ€tta lite om man skriver av sigâŠ
#4 klart kan jag det :) Det började nĂ€r jag var sex Ă„r, pappa kom hem med en ny goding i stallet, Billy. Ăven dĂ„ var han (12Ă„r) , sĂ„ busig och sĂ„ ivrig dponny Dom som hade han innan sĂ„g honom bara som problem , men min familj hjĂ€lptes Ă„t att Göra honom till en bra ridponny, det tog sin lilla tid ,men 6 Ă„r senare (jag var tolv och Billy 18) sĂ„ fick jag ta över honom, vĂ€rldens absolut finaste o goaste ponny! Vi tĂ€vlade i bĂ„de dressyr och hoppning, det gick Inte alltid bra men vad som, Ă€n hĂ€nde sĂ„ var han vĂ€rldens bĂ€sta â€ïž 2 Ă„r senare (nutid) sĂ„ mĂ€rker vi att Inte Billy Ă€r sĂ„ frisk,han vill Inte Ă€ta osv,sĂ„, vi Ă„ker till veterinĂ€ren , efter nĂ„gra prover fĂ„r vi reda pĂ„ att det Ă€r en utvecklad cancertumör i magsĂ€cken, vi lĂ€t han opereras, veterinĂ€ren lovade Inget dĂ„ tumören upptĂ€cktes sĂ„ sent.. Det gick nĂ„n vecka men han blev Inge bĂ€ttre, sĂ„ runt 00.00-tiden ringde vi hem veterinĂ€ren, hon sa att det Inte fanns nĂ„t att Göra Ă€n att lĂ„ta honom fĂ„ somna in.. Jag bara grĂ€t och grĂ€t.. Men tillslut sĂ„ förstod ja att det Inte var rĂ€tt för honom att lida.. Sen sĂ„ gick jag Inte in i stallet nĂ„got mer den natten. Billy hade fĂ„tt nĂ„got medel för att somna in, det var tungt för hela familjen .. Hej dĂ„ Billy min Ă€ngel â€ïžâ€ïžâ€ïž