Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 745 ggr
Sassenach
1

God Morgon 2014-07-04

Morgon! Soleländet lyser och fåglarna kvittrar, hoppas vädret håller i sig idag! Ridningen blev inställd igår pga regn, men idag hoppas jag inte att han kommer undan. Den enligt schemat planerde sovmorgonen är inställd till förmån till att få sluta tidigare, just nu känns det som ett nerköp. Förhoppningsvis blir det grillning ikväll, tror det är död kossa som står på menyn. Mums. Ha en bra dag!

GE
0

Solen lyser här med ☀️Underbart!

Efter en tur till pållarna blir det poolhäng för hela slanten!

Bäst att passa på, på måndag börjar jobbet igen…

Ha en härlig dag!

liljegren
0

Solen skiner även i huddinge! Ny inackordering kom igår kväll.. irländare, dock inte connemara. Stackarn hade nog inte sett en shettis tidigare och det är hans nya grannar.. Igår blev det promenad och utställningsträning med isolde-monstret så idag blir det inte mer än lite borstning och kli-mys. Hon tycker det här med grimskaft är jättespännande.. dom smakar gott och viftar man med huvudet när man tuggar på det får man jätteroligt! tycker det här med betäckning tar alldeles för lång tid.. vill ha hem mina tjejer nu, men helst redan igår..

GE
0

#2 Har du TVÅ tjejer på betäckning?

Sassenach
0

#3 Ja hon har två ston på betäckning. Jag hoppas på minst en hingst, om hon nu törs sälja en till mig… ;)

liljegren
0

#3 ja, två ;) Fick köpa Pandora (e. Brolötens joop u. Ti-ti-oo) av Johanna Sällberg. (Jag är ju så vansinnigt förtjust i Joop ;) ) så hon och Bellis får varsin fölis nästa år. Bellis är självklart på betäckning hos Joop, så hoppas det tar sig. Det där med "bara ett föl" gick inte så bra ;)

GE
0

Just ja, duktiga Desdemonas syster :) Vem har du betäckt henne med?

liljegren
0

#6 ja precis :) ska bli superspännande att se vad för fina små ponnyer hon kan få :) i sista stund ändrade jag mig. Tanken var grange flynn sparrow.. men av olika anledningar blev det rooar den här gången. Vill gärna ha en liten fölunge första gången. Tycker det är lite läskigt med monsterbebisar.. i alla fall första fölningen.

GE
1

#7 Varför skulle Flynn få monsterbebisar? Skojar bara, jag förstår vad du menar.

Tänk så roligt med två fölisar nästa år!

Märit
0

#7 Fastän jag förstod nog inte? Flynn har givit två ganska små damer hos oss, mindre än mamman blir dett no, men du kanske tänkte på just det att han är maxad?

GE
1

#9 Jag tolkade det mest som ett uttryck för en allmän rädsla för allt som kan gå snett i en fölning….

liljegren
1

Jag uttryckte mig dumt. Som sagt, anledningarna är flera och jag hoppas att hon blir dräktig samt att förlossningen blir lika smidig som Bellis första! Blir roligare för fölisarna att vara två :)