God Morgon 14 juli
Morrn!
Äntligen ledigt, men inte så länge. På igen tisdag natt…
På em ska kameran få jobba lite…
Ingen ☀️+17 i Uppsala just nu
Ha en härlig dag!

Sol i Knivsta !
Idag blir det besök av småfolk.
När de har åkt hem igen ska jag mocka ur Gittans mindre hage och skura boxen. Dessa alltid lika roliga sommarsysslor i stallet, eller not.
Och inte glömma ringa till hovslagaren och höra om han kan komma efter när vi varit på MR nästa vecka istället för på fredag.

Jag börjar jobba igen på fredag efter nästan fem veckors semester där jag har gjort i princip ingenting. Jag blir så löjligt handlingsförlamad av att sitta hemma och vänta på sambon.
Jag som alltid skött mitt hästägande på egen hand.
Men det sitter nog i att det senaste året har varit så mentalt uttröttande, jag har ingen egen energi kvar utan måste snylta på hans.
Och så fungerar jag inte när det är så varmt som det trots allt varit nästan hela sommaren. Jag mår skitdåligt och får migrän.
Häromveckan kom bromsarna så nu vill man ju inte vara på ridbanan med ponnyerna förrän bromsarna somnat… Jag hoppas dock på att få valacken körbar för egen hand så att jag kan köra honom själv sen när jag återgår till mitt ordinarie schema, har dagsljus nästan hela hösten då jag slutar vid 12 och vill kunna köra själv och mot september vara så trygg att vi kan ta med Xanadu på släp. Hon gick som handhäst bakom travhästarna hos uppfödaren men jag måste ha koll på hur valacken sköter sig ute först, han kan vara lite tittig, minst sagt…
Jag orkar aldrig skriva på morgonen (för morgontrött och sen är jobbet i full gång vid den tiden) men kanske får man peta in ett inlägg om dagen lite senare;) Jag har jobbat dagen lång, hunnit med en vända till betäckningsstation med en av jobbets pållar som glädjande nog var dräktig! Har hunnit rida en av jobbets unghästar och min egen lilla Nolla, hon gjorde såå fina galoppökningar idag, ponnylycka! Vi hämtade hem en kissebäbis igår med så efter jobbet blev det att skynda sig hem och bäbisgosa:)