God förmiddag 15 juli

Lunch! Hittade ett mycket trött connemaradjur i hagen imorse, han skulle inte resa på sig. Tyckte det var fullkomligt onödigt, bara för att jag ville se att han kunde stå på alla fyra benen. Just nu vräker det ner i Norrtälje, men det ser ut att lätta upp. Regnar det ikväll, får kråkan vila och jag får skotta stall eller städa skulle. Tror han håller på regnet. Ha en bra dag!

Vem är det som roterar bilderna när jag laddar upp?
Här kom det en lite skvätt i natt men jag tror det behövs mer… Den vilande delen av hagen växer ingenting och ponnyerna har rensat fint under staketet i hela den delen de går i nu och har börjat snegla på ratorna, så när jag har samlat ihop mig själv ska jag gå och stängsla upp en bit utanför hagen som de ska få tugga på. Har so tur är massor av sådana bitar över som är i anslutning till ordinarie hage.
Mot hösten till ska vi bygga en till lösdrift i andra änden av hagen, så att den första kan få vila hela våren sommaren och nästa höst, ska så in lite nytt gräs i den också. Och gräva ur och grusa upp den ligghallen, bädden är nu två år gammal men fungerar så bra så den får vara kvar över vintern också.
Inte helt överraskande så blev det inget knytt i min mage den här månaden heller. Så nu borde jag jaga tid för gastric bypass (är godkänd i Uppsala och de TROR att de håller Vårdgarantin men de vet inte…) men jag hatar verkligen att prata i telefon.
Har en liggande IVF-remiss som inte accepteras förrän jag gått ner en väldans massa i vikt (vikten är inte orsaken till att jag inte blir gravid "spontant"). Jag pendlar mellan att inte vilja försöka igen någonsin mer alls och vara jätteledsen för att det inte gick den här gången heller. Vi har försökt sedan förra våren och har visserligen fått till två utomkveds som har kostat en äggledare men tja…
Så imorgon får jag väl ta mig själv i kragen och ringa Norrtälje Sjukhus och Danderyds Sjukhus och se om min förtur i Uppsala gäller även hos de…

#2 Vet inte varför det blir så ibland, men nu har jag lagt den tillrätta.

God eftermiddag! Jag har kokat smultron och jordgubbssirap, städat, planerat lite inför hösten och börjat kika på hingstar till nästa sommar, gäller ju att undersöka valmöjligheterna noooga ;) Jag vill också slänga in en bild, så här kommer en på min åring Liljegårdens Isolde (det är sassenach som tagit fotot och hon får väl säga ifrån om det inte är ok)

#4 tack Ge #5 Om vi engagerat oss lite mer hade vi kunnat få fina uppställningsbilder på dem.
Plockat hem utställningstränset för puts. Jodå nr lappen satt kvar. Storasyster hade nr 3 i fjol, nu blir det startnr 2 :). Köpt silverschampo och pälsglans. Treårspremiering på fredag för Babsan Kråksyster, vår yngsta, och förbereder redan på tisdan? Lite pensionärsvarning faktiskt… Har hyrt in lättfotad handler och hoppas på det bästa. :)

#7 Kråkfolket kommer hålla tummar och hovar. Han vill ha en rapport sedan sa han. ;)