Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 712 ggr
monsterpony
0

God eftermiddag 24 juli

God eftermiddag i värmen. Nära 30° här just nu och jag tuggar vattenmelon i stadig takt för att svalka mig. 

Åter hemma efter en snabbvisit hos mamma. Nu laddar jag för fullt inför riksen i morgon. Kan nog bli en och annan varm ponny där om vädret håller sig. För att inte tala om ägarna…

GE
0

Varmt här med! Skulle vilja vara ledig i kväll också, men det är bara att gilla läget. Det blir iallafall svalt och skönt framåt natten…

Hoppas nån har lust att rapportera lite från riksen, den ska få en egen tråd.

Jag hade tänkt att åka ner på söndagen, men eftersom Fenella avanmäldes pga kraschen för ett tag sen, och jag inte har hittat någon att byta söndag natt med, så blir det inget med det. För jobbigt att vara igång i värmen hela dagen, och sen köra hem och jobba natten på det…

☀️+31 i Uppsala just nu

Ha en härlig kväll!

Kjerulfia1
0

Idag har vi varit inne på Ultuna för magnetröntgen. Det är ju typiskt att det skulle vara sommarens varmaste dag. Svalt och skönt när vi åkte in, men +32 när vi åkte hem. Det är ju en himla tur att det bara är max 20 minuters bilfärd. Hade det varit en längre hemresa hade hon fått stanna över natten. 

Ponnyhästen skötte sig när vi skulle dit, var inte riktigt lika samarbetsvillig hem. Men det gick. Vi måste träna på att åka till olika ställen helt enkelt, så att åka låda blir något roligt snarare än något knasigt. 

Så alla connemaravänner, när jag inte har en ohalt häst kommer Gittan och jag gärna och hälsar på.

Svar får jag inte förrän nästa vecka, så nu sitter jag lite på nålar.

Edvardsson
1

Varmt i Norrköping också, 31 grader som mest. Började dagen i stallet, och tog emot Familjen Bergefur och Angelus Oki Doki som ska stå uppstallad hos mig i helgen under Riks. Dressyrtränade sedan Sparven (Angelus Spinning Sparrow) i värmen som ett sista genrep, och för att pröva om det gick i värmen, då den verkar fortsätta under helgen! Efteråt lämnade jag Sparven inne, för att sedan få gå ut på kvällen, och själv åkte jag till ågelsjön, 25 grader i vattnet och alldeles underbart! Nu spenderas natten med jobb på Vrinnevisjukhuset och i morgon drar äntligen Riksen igång 😃

GE
0

#2 Håller tummarna för ett bra besked!

Märit
1

#2 Du är hemskt välkommen till oss!