Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 449 ggr
liljegren
0

god morgon 4/8

God dagens! Här städas det för fullt då det vankas utlandsbesök som kommer att bo här under veckan… då vi inte använder övervåningen till mer än kontor och förvaring är det en del att städa för att få ordning på ett gästrum eller två.. kokhett är det också så städningen går.. lite långsamt ha en fin dag! :)

monsterpony
0

Goder afton.

Fortsatt varmt och inget regn här. Skönt med fjärrkyla på jobbet i alla fall. Nu börjar det komma till liv efter semestern och göra-listan fylls på i alarmerande takt.

Dags att fixa vidare med riksbilderna.

liljegren
0

Kan tillägga att vårt besök blev mer än glada över värmen.. det hade regnat hela vägen från Tyskland till typ Jönköping och varit 18 grader..

GE
1

Go kväll!

Totalt utschasad nu efter 3 nätter. Folk blir banne mig som galna i värmen! Blir nog bildredigering eller nåt för mig med framåt natten. Jag kommer aldrig att kunna somna! Man blir övertrött efter såna här kaosnätter på jobbet, sover jättedåligt i värmen och vänder på dygnet.  Kanske ska jag fundera på en nöt..

Fenella är nu anmäld till sin första tävling efter kraschen. Det blir den 7/9 🙂

Ha en skön kväll!

Kjerulfia1
0

Godkväll på er !

Nu snart bär det tillbaka hem efter en dryg vecka i Småland.

Jag fick reda på resultatet från MR:n sent förra veckan. Gittan har en senskada i hoven och en defekt på strålbenet. Eftersom den remitterande veterinären har semester så begärde jag ut journalen, och hoppas på mer definitivt besked angående prognos så snart som möjligt. En senskada kan ju alltid läka med tid och kärlek, defekten på strålbenet känns ju mindre kul, men jag har INGEN aning om vad det är. Det får den remitterande vetten ta när hon kommer tillbaka från semestern. Jag ringde dock kliniken och bad om ett prel besked av någon annan under tiden, om det är så att det finns vissa förhållningsorder eller något som bör göras bums.

Just nu går hon bara och skrotar och efter att pratat med andra veterinärer jag känner så är det ok tills dess att den semestrande veterinären är tillbaka. Bara hon inte rejsar utan rör sig lugnt i hagen. 

Jag börjar bli vansinnigt rid och träningssugen, har ju inte ridit ordentligt sedan början av mars. Så, om någon i närheten med fler lite större pållar (det KAN vara andra hästar än connemara ;) ) vill ha ridsällskap någon dag, let me know. Jag har semester i två veckor till  :)

GE
0

Defekt som i urkalkning - som i cysta - eller vad? Jobbigt att vänta på besked 😕

Åk till Grän och ta en tur på Roeson-pojken…

Kjerulfia1
0

#5 Ja men precis! eller är det en bortsliten bit ? (eftersom jag tror att senskadan kommer av ett trauma, när hon trampade av sig vä baksko i transporten i våras), spricka? Det kan ju vara vad som helst. 

Den semestrande veterinären låter nästan som en dålig amerikansk komedi 😴

☝️ Bra idé med Roeson, jag får ringa Karolina och se om hon vill ha ridsällskap.