God Morgon 5 augusti
Morrn!
Det blev varken bildredigering eller nötfundering i natt. En kompis ringde ganska sent i går kväll, och frågade om jag ville komma ut och hjälpa till och städa stallet! Trodde först att hon skämtade eller fått värmeslag, men så var det inte! De har anmält att de kan ta emot hästar som behöver evakueras från skogsbranden. Stallet har stått tomt sen de lade ner verksamheten för 3-4 år sen, och behövde "dammas av" lite. Så det pysslade jag med till runt 04 i natt….
Framåt kvällen ska vi stänga några av hagarna. Tack och lov att stolpen står kvar!
Ha en skön dag!
Vad duktig och snäll Du är!

#0 Definitivt god gärnings-poäng på dig GE.
Lite svalare och framför allt mulet här idag. Inget regn i sikte dock. I svalaste laget på kontoret, så jag sitter med en ylletröja på mig och känner mig dum, men annars hade fingrarna varit helt styva och stela.
Lite lättare med motivationen. Nu ska jag bara försöka svänga till en bra ansökan så att jag får ihop lite forskningspengar, men det borde väl vara en baggis, eller hur? 😉

#0 Behöver hon foder? Jag kan komma förbi med hö havre och diverse annat kraftfoder så att det räcker iaf några dagar. Här går hästverksamheten på lågfart för tillfället, stallet är iaf skurat och lite strö på väg hem. Att det skall ta Granngården ca 2-3 veckor att fixa fram en kundorder…

Äntligen hemma! I Knivsta är det ett dis i luften, undrar om det är rök från Salabranden?

#1 Det minsta man kan göra. Det enda dessutom, när man som jag varken har stall eller mark att erbjuda…
Min kompis har under dagen "gått runt i gårdarna", och fått löfte om hö och strö vid behov, så i nuläget behövs inget. Tack ändå för att du erbjuder dig, Sassenach…
Tre hagar är nu helt stängda, lösdriften är halmad och väntar på sina 4 gäster, som var på ingång när jag åkte därifrån. Ytterligare 2 kommer under natten…