Go'morgon ! 140813
Nu var det höst då.
En del av hästarna i stallet har börjat vara inne på nätterna, så idag var det första morgonpasset för mig. En härlig sensommar morgon med sol och +11C.
Gittan och polare är ute än. En av de andra hästarna fick fång i somras och ska få åka till trappalanda ganska snart, så Gittan and the gang är ute som sällskap. Fånghästen har nämligen fått spendera sommaren i lösdriftens vindskydd, med sin polare utanför. Mycket bättre än att stå på box och tråkig sjukhage.
Plus att det är lugnare för G med så lite förändringar (som kan orsaka spring) som möjligt i väntan på nästa steg.
Nu på förmiddagen ska den gamla transporten få åka till verkstan så att den kan bli godkänd i besiktningen. Sedan ska den ut på blocket. Så om ni vet någon som är intresserad av en enaxlad Värmlandsvagn från 92 så har jag en som snart är till salu. Skulle inte tro att det kommer att åka någon häst i den något mer, men bra för att transportera får, motorcykel eller annat stort.
Sedan ska det sista av gräsmattan klippas och kanske kanske kan man hitta lite svamp…
På bilden ser ni Gittan och brorsan Helge (Gräns Helgonet) en varm sommardag 2010. Lika som bär ❤️

Morrn!
Ja, det är härligt nu på mornarna!
Romantica går ute fortfarande, och ska få göra det så länge som möjligt. Fenella står däremot inne på nätterna nu, eftersom hon har börjat träna igen. Första tävlingen efter vurpan blir nästa helg. Vi backar bandet och börjar med LC/LB…
Helge ska starta fälttävlan i helgen såg jag :)
Ha en bra dag!

Morgon! Här är det väntans tider, väntan på att klockan blir tillräckligt mycket så att hästarna kan gå ut. Väntar även på att få börja jobba, så att jag kan få börja min semester. Och så väntar jag på att det skall bli söndag och dags för avresa mot Irland. Kameran kommer med så, ni behöver inte bli oroliga. Skall bara försöka hitta en sekreterare, så jag vet vad jag tar kort på. Innan jobbet blir det lite shopping, lite till resan, lite till mig själv och lite till jobbet. Kråkan skall få lite motion ikväll oxå, det tror jag han kommer uppskatta. Trevlig dag på er!

Morrn! På g hem från kliniken med fröken fullblod. Lustig veterinär tyckte att vi skulle dra en tråd runt inken, vilket jag tidigare blivit avrådd från att göra.. när vet drar åt tråden ploppar det till och inkens innehåll trillar ut!!!! Både vet och sköterskan blev riktigt förvånade! Nu är den inskickad på analys. ponnyfix och stallbygge står på dagens schema! Ha en fin dag!