Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 1716 ggr
EllensHästar
0

Caherduff stammen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag och min tvillingsyster är precis i ett hästköp och det är en connemaravalack, Caherduff Sandpiper heter han. Han är 5 år, skimmel och har varit i Sverige i 3 veckor. Innan dess har han varit på Irland. Han är riktigt vacker, ser ut som en storhäst men egentligen är han bara 147 cm mkh.

Det jag undrar är, vet någon om han har syskon eller andra i släkten som befinner sig i Sverige just nu? Hur går det för dem? Skulle vara kul att veta om han har hoppningen/dressyren i blodet liksom 😃

Kjerulfia1
0

Kul att du har hittat hit! 

Om du skriver vilken hingst och vilket sto som din ponny har som föräldrar så får du kanske fler svar :) 

Lycka till med ponnyn!

EllensHästar
0

#1 Tack så mycket! :)

Hans stam är e. Heather's Dino u. Caherduff Cowrie ue. Doon Ashford Bay eu. Cluggan Disco

Hoppas det hjälpte :D

Hagalyckan
0

http://www.cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=48735

Följ länken så får du massor av info om släkten. Han heter Sand Piper enligt CPBS web.

EllensHästar
0

#3 Jaha, tack så mycket! Det hjälpte verkligen :)

monsterpony
1

Fin ponny! Lycka till med honom.

Jag tror inte att det finns några avkommor till Heather's Dino eller Caherduff Cowrie i Sverige. Här är dock en bild på Woodbank Madrigal e Dino, som bodde i Wales när jag träffade henne.

GE
0

En e Heather's Dino finns det iallafall. Se tråden smeknamn till ponny…

EllensHästar
0

#5 Åh vad söt! :)

hllw
1

Jag jobbade på Ashford Castle som föder upp ponnyerna med prefixet Caherduff sommaren 2007. Cowrie fanns där då. Dino har jag också träffat. Kul att se en avkomma till dem. Vad jag minns fanns det inga avkommor på plats då däremot ett par bröder till Cowrie. Ska se om jag hittar några bilder. Lycka till med din ponny!

hllw
2

Har glömt att namnge mina bilder, men jag tror detta ska vara Dino

hllw
2

Hej igen,

Här kommer ett par till bilder.

Cowrie

Caherduff Barnacle (samma mamma som Cowrie)

Cowrie med föl Coral 2011

hllw
0

Bilderna vart lite små så provar att bifoga dem istället.

Bild 1 - Cowrie

hllw
0

Bild 2 - Cowrie med föl Coral 2011

hllw
0

Bild 3 - Caherduff Barnacle (samma mamma som Cowrie)

GE
0

Fina bilder! Roligt att se dem :)

EllensHästar
2

#8 och #10 Oj vad intressant! Kul att se hur lika föräldrarna han är. Nu blev jag glad! 😃