Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 793 ggr
GE
0

G Morgon 16 augusti

Morrn!

Idag blir det en tur till storhästtävlingarna i Tierp. Har lovat att fotografera Fergus fd ägare på sin nya häst. Passar på att hälsa på en nyopererad jobbarkompis också, och Fenella & Romantica får besök på hemvägen… 

Hoppas på hyfsat bra väder, ser ganska lovande ut på väderkartan…

Ha en bra dag!

monsterpony
0

God morgon!

Jag "ser fram emot" ett hårt pass på stan. Rätt mycket som skulle behöva uppdateras på sko- och klädfronten, och en hel del annat att göra också när man ändå är där. Det blir väl som vanligt att man bara orkar med hälften…

Ha det fint alla.

lil-sis
0

Vi startade från Tierp i natt och hämtade russet för sommarpremiering i Arvika. 98787 och ett ynka litet poäng från diplom. Nu på väg hem igen. X får bara åka till Storvreta ;)

Kjerulfia1
0

#2 Arvika, det var en bit det. 

Själv har jag i dag deltagit i Upplands ridsportsförbund manifestation för ridsport inne i Uppsala. Det var ingen jättestor uppslutning tyvärr (alla kanske var i Tierp och tävlade?), men vi gick i ett långsmalt tåg från Vaksala torg till Odinslund, lett av en liten shettis som heter Ronja. 

http://www.unt.se/start/marsch-for-ridsporten-3305572.aspx

Vi blev också stoppade av polisen som inte hade koll på att vi skulle vara där (vi hade tillstånd). Tröttmössor 😴 !

Eftermiddagen avslutades med ett besök på IKEA. Tänk vad fina saker man kommer hem med när man har annat sällskap än maken   🎧    🥵 

Ikväll är det intag av hästar.

GE
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Med tävlingar både hos Jump Club på Rekasta och hos TiRK i Tierp, låter det ju inte som valet av dag för manifestationen var den allra bästa…

Jag träffade en gammal kompis i Tierp igår. Hon berättade att hon köpt tillbaka dotterns gamla tävlingsponny, som de sålde för 10 år sen. Han heter High Ideal (Idde) f-94 e Holens Ingolf u High Lee e Värnbergs Orion u Liljegårdens Highness. 

Egentligen inköpt för att barnbarnen ska ha nåt att gulla med, men nu har han blivit Gunillas egen ridhäst. Med åldern kommer fegheten, och hon tycker halvbloden är lite för vassa för henne.  Åh, det är så kul att kunna hänga med ut, utan att behöva vara rädd att hamna på backen, säger hon….