God Morgon 21 augusti
Morrn!
Det känns verkligen som hösten är här nu. Skönt att slippa den hemska värmen som var för några veckor sen, men varför kan det aldrig vara lagom?!
Idag blir det en tur till Hööks för inköp av nya regntäcken till damerna…
Molningt +12 i Uppsala just nu

Godmorgon!
Ja, hösten kom för snabbt.
Pratade med remitterande vet tidigare i veckan och hon var inte så positiv till prognosen på Gittans skada.
Men jag ger henne en chans. På måndag ska vi in och behandla, spruta bursan med kortison och sedan får hon sjukbeslag. Min tanke är att hon får vintern/våren på sig att läka ut senskadan. Visar det sig att hon inte håller som ridhäst efter det så får vi se.
Men jag vill ju kunna rida och träna under tiden. Så nu letar jag efter en stor connemara eller en mindre vanlig häst (korsning? ) (max 160 - blir ju höjdrädd annars 🎧 ) som jag skulle kunna ha på foder i vinter. Har väl lite tankar, men tips mottages gärna. Den skulle i såfall stå i Knivsta. Unghäst är inget problem, har ju själv ridit in och utbildat Gittan, och tränar regelbundet för tränare.

Fint att du ger henne en chans, hoppas det håller!
Jag har också lite tankar… 😉
Jag har en jag inte kommer kunna rida på ett tag!
Och Gittan gå här och läka ;)
Anyhow.
Idag så kom Prinsen hem, han har varit sällskaps"ponny" ett par veckor och skött sig finfint :D
Och jag har bokat in tömkörningsrträningar med Anders Eriksson på Tuthammaren en gång i månaden från och med september, de två första med Prinsen (för då är Xanadu på inridning) och de två sista med X. Åker själv och då känns det bra att börja med Prinsen som jag vet att jag kan lasta själv osv. X har vi inte ens försökt lasta solo men det går säkert det också.
Så nu är det bäst att jag börjar röra lite på fläsket, annars kommer jag skämmas…

# 3 Är det X du har i tankarna? Hur stor är hon?
Hon var 147 på treårs. Så där någonstans. Tror inte att hon slutar som ponny…
Hon ska visas på premieringen på Tuthammaren 7 september om du vill klappa på henne i realtid ;) Efter det åker hon till inridaren i cirkus två månader.

#4 Jag kommer gärna förbi :)