God Morgon 25 augusti

Morgon! Är tillbaka i gruvan, resan var lagom lång men semestern för kort. Efter jobbet, kiropraktorn, träffa gudmor, hämta halm och sedan hem och fixa stall. Så där lagom mycket att fixa. ;) Ha en bra dag!
Idag har jag tagit JÄTTELÅNG sovmorgon och vaknade inte med migrän, däremot är jag förstås hemskt trött.
Idag tänkte jag göra stallet fint. Sen ta in ponnyerna och skrapa lite ägg. De kommer väldigt ojämnt äggen, vissa dagar inga nya alls. Tur att jag har två med mörka ben så det syns ordentligt.
Sen är det meningen att jag ska grundmåla färdigt resten av bommarna och helst städa lite inne också = sortera tvätt som är det tråkigaste jag vet…

God eftermiddag!
Idag har det varit en pärs.
På fm var vi inne på Ultuna med Gittan för behandling. Hon fick fina sjukbeslag och blev sprutad i bursan med kortison.
Lasta dit var inga större problem, lite motspänstig men det gick.
Men på vägen hem…. suck. Vilket litet monster till ponnyhäst. Det är en dam med MYCKET bestämda åsikter, speciellt när hon inte haft några krav på sig på ett tag och fått bestämma själv under sommarbete och vila i 2 månader.
Det känns som all positiv och bra lastträning vi gjorde förra året bara gick åt skogen. Då kunde jag skicka in henne själv och stänga bakom. Inga problem. Idag kändes det som ett minne blott. Typ 100 steg bakåt. Till på råga på allt gick hon över bommen med ett ben i ren protest över någonting. Men vi kom iväg. 50 minuter senare.
Jag hade som vanligt glömt äta frukost och missat att ta med mig en macka, så min blodsockernivå var under fotknölarna. Dålig planering.
Nu blir det boxvila ett par dagar och sedan liten hage. Det kommer att vara en missnöjd madam en period framöver.