Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 727 ggr
GE
0

God Morgon 3 september

Eller kort och gott God Natt från mig. Nu dyker jag ner i lådan😴

Ha en bra dag alla vakna!

Sassenach
0

Dagen! Övergav djuren hemma och styrde kosan mot strömsholm för att fylla på arbetshäst kvoten. Fick vara lite medhjälpare, när Herman skulle hämta lite hösilage till unghingstarna som skulle släppas ihop. Det var skönt att känna att rutinerna satt som de skulle, trots att det var några år sedan. Snart dax att styra kosan mot hemmet. Till er som har lite bättre koll, vad kallar man en sådan här täckning?

Sassenach
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ju vara bra om man publicerar bilden till frågan…

GE
0

Felskär?

lil-sis
0

Chimera?

monsterpony
0

#2 Läcker! Det är vad jag kallar den i alla fall… 😃

Härligt väder idag. Lite sommarkänsla igen. Tog en cykelrunda och njöt av det härliga vädret. Tänk om man hade haft en pålle. Då hade det nog blivit en skön utetur.

lil-sis
0

Jag tror att det oftast rör sig om två "sammansmälta" foster och det kallas just för chimera.

Har äntligen betalat gårdagens hovslagarfaktura.  Galet pinsamt när det är första besöket att inte ha nog med pengar på kortet :-o Annars brukar jag försöka betala i förskott, när man vet vad som ska göras.

Mitt konto liksom tömdes lite oväntat mellan söndag och måndag, knappar man in nästa månads räkningar under helgen och glömmer välja datum så tja…

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är är nog också chimera