Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1127 ggr
GE
3

God Morgon 5 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn!

Ledig dag som ska tillägnas tvättstugan nu på morgonen. På em blir det genrep med ett par skutt inför söndagens tävling för Fenella del, och så ska fröken Roma gå ett kort dressyrpass. Inte med mig på ryggen, utan med en flicka som har en ponny uppstallad där. Hennes egen går inte fram lika glatt och villigt, så hon tycker Roma är roligare. Kanske blir det tom nån pay n' ride framöver? Hon har väl inte de största gångarterna, men hon är lite som sin mormor. Som älskade att visa upp sig, och hade attityden om man bara tror på sig själv så gör alla andra det också….

Från det lättsamma till det mer allvarliga. Jag vill återigen påminna om att pajkastning och svartmålande -av vem det än vara månde- för HWSD måste upphöra nu! Informationstråden om HWDS är mycket viktig för framtida säker avel.

Snälla alla människor LÅT DEN FÖRBLI DET!

☀️+14 i Uppsala just nu

Ha en bra dag!

lil-sis
0

Jag skriver packlistor för mina småttingar som ska flytta hemifrån.

Grimma och pass till den ena.

Träns och regntäcke till den andra (den är tillräckligt nära för att man ska kunna visa upp passet enligt reglerna).

Långa listor :p

Annars tänkte jag måla färdigt mina bommar och så tvättar jag lite.

Imorgon är det jobb igen, sen ledig på söndag och så jobb på måndag igen.

När russet har åkt till sin fodervärd ska jag börja tömköra den äldre connemaran. Han vandrar nästan dygnet runt nu med russet och hans ben håller inte riktigt för det OCH att lalla runt på ridbanan.