Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 443 ggr
Kjerulfia1
1

Godförmiddag 1 oktober 2014

Så var det oktober då…

Har varit ute i fält i Skåne under ett par dagar, med härligt väder och trevlig kollega. Det känns lite märkligt att fältarbeta och kunna sova på hotell i stan. I normalfallet så hyr man ju en stuga eller liknande och har naturen inpå knuten. 

Ponnyhästen har hästvakt under tiden, och jag kan knappt bärga mig tills dess att jag är hemma igen och kan fortsätta rehab-planen för pållan. Hon är ju den goaste och just nu väldigt gosig och mattig! Något som matten gillar eftersom ponnyhästen i normala fall är en väldigt självständig individ som "kan själv".

GE
0

I morse var det kallgrader, och is på bilrutan. Det var bara att gräva fram skrapan…

Nu är det underbart fint väder, och jag ska åka ut till hästarna strax. Skulle vilja ta en tur på Roma, men vete 17 om jag vågar. Hon rids ju mer kontinuerligt nu, och börjar komma upp i kondition, och har också blivit lite smärtare.  Om man tyckte att hennes luftsprång var fina innan, så är de magnifika nu! Tokhästen! Samtidigt är det så kul att se henne så glad och lycklig. För det är bara glädjesprång…

Kan själv måste komma från "moran" (som Yngve Larsson alltid sa) 🙂

Ha en härlig dag!

☀️+9 i Uppsala just nu

Kjerulfia1
0

#1 Du kan få mjuka upp med en 10 minuters tur på Gittan. Hon bockar inte, men har en massa energi  😍.

GE
0

Tack för erbjudandet, men nej tack! 😃