God eftermiddag! 4 oktober
I Uppland är det nu en rätt gråmulen lite halvtrist dag.
Jag fixade stallet imorse, och på dagens ridtur på 10-15 min fick vi sällskap bort från stallet, och då gick gångarten skritt väldigt bra. Funkade fint att ha halvlång tygel till och med. När vi kom till vår vändpunkt och sällskapet fortsatte, så blev Gittan mycket upprörd. Att gå själv var ju INTE kul, så hemvägen blev det någon slags piaff/passagevariant, men hon lugnade ner sig när vi kom närmare stallet och skritt funkade hyffsat bra igen. Tokhästen. 😍
Som jag kanske sagt tidigare någon gång, just nu är det ingen barnhäst jag har. Det som är skönt är att hon har en sådan enorm grundtrygghet att det nerviga aldrig känns okontrollerat, det är bara en massa energi. 🥳.
Avslutning i morgon på en längre kurs i Akademisk ridning som jag gått med Electra. Hon är vanligtvis inte alls så värst flygande, men förra gången hade hon stått och "spänt upp fjädern" - så när jag satt upp for hon i väg som den värsta rodeohästen. Som tur var, kom inte det med på bild - men det slutade med att jag nu får bjuda alla på tårta i morgon.. Så här lugnt brukar det vara i vanliga fall.

Vilken otroligt varm höst, det har t o m kommit tillbaka massa små knott som bits. Känns alltid som man klär sig lite för varmt, i morgon programridning på schemat. Vilka fina bilder ni tar allesammans!

# Fodervärdens (ryttarens mamma) bild 🙂

Jippie, nu fungerar äntligen löpsedelbilden 🙂
Nu åker jag och jobbar lite. Ha en trevlig kväll!

Jobbmorgon, djurfix, besökande barn som fick rida, sjukvård av häst som gav sig på boxväggen (fullblod med "snackar-du-med-mig-mentalitet" när maten kommer fram) Kvällen består av moddag och ett gals vin! Ha en fin kväll allesammans

God kväll! Det tar emot lite att sätta sig med övningsuppgifterna till bokföringskursen. Vill hellre hitta 2-3 lösgörande övningar till mig och kråkan imorgon. Jobbade samling och fattningar idag och behöver bryta av lite. Nej om man skulle plugga lite så man får planera lite. Sov gott!