God Morgon 17 oktober
Morrn! I morse skulle man haft vantar på cykelturen hem från plåsterhuset!
Något mer orkar jag inte skriva! Hoppas nån annan gör det,..
😴

Packar och förbereder för en helg helt utan hästar. Vi har lånat vår dotters stuga i Järvsö och ska dit med ett par vänner och bara mysa och slappa. Tack snälla Linda och Marit som tar hand om våra hästar under tiden.

Hejhej! Snartsnartsnaaaart är det helg :) Jag har fått massa spännande idéer till nästa vår så jag ska läsa på lite mer. Det är farligt att ha ston… ;) TUR att man har en förstående sambo.. när vi byggde stallet ville han lämna en yta till ytterligare en box.. för man vet ju aldrig.. ;) Nä.. dags att sätta igång med mockningen… ha en fin dag!
Här händer det inte så mycket.
Jag sippar i mig mat i sakta mak.
Ponnyerna går i hagen.
X ska ju få vila ordentligt efter "inridningen" men hon har redan börjat fråga när hon ska få gå in och göra något. Jag har dock stängslat in ridbanan och orkar inte fixa det just nu.
Måste lämna in hennes träns också, det gick sönder när vi lastade när vi tog hem henne.
Ska posta tagelproven i helgen också. Det är som sagt helt onödigt på Xanadu egentligen men nu när jag har betalat så kan jag ju lika gärna skicka in det.
Sen ska jag fundera lite på vad för nya regntäcken de ska få. De håller ju inte för ihållande regn i flera dagar så jag vill ha något att byta med. Lutar väl åt att det blir nya likadana från Börjes.
Eller från Nisch Häst, har fodrade täcken därifrån som fungerade bra förra året men är lite för tjocka för att börja med redan nu.

Var ligger Nisch? Vilka täcken köpte du? Hur är det med impregneringen?

Idag har jag utökat Gittans motion med 5 minuter, så nu är vi uppe i totalt 20 minuter skritt. Fast idag blev det mest passage och höga benlyft hela tiden och bara liite vanlig skritt och en hel del halter kryddat med försök till bocksprång. Det kändes tryggt att vi bara höll oss på ridbanan idag. Det är ju åtminstone inom 4 staket. Sedan ett par dagar tillbaka har hon sällskap av boxgrannen som tyvärr måste ockupera den lilla sjukhagen bredvid. Tur i oturen för de båda.
Örbyhus men de har hemsida också. Det tar typ evigheter att åka härifrån men vi gjorde det förra sommaren när jag köpte flugtäcken från de. I vintras beställde jag varsitt fodrat regntäcke (100g) åt X och P.
Jag skulle ju förstås kunna byta med de och inte köpa nya just i år. Kluven deluxe.
De regnar nog egentligen inte igenom utan det blir för mycket när det regnar i flera dagar och X ser till att alla springer = blir fuktiga underifrån och det dunstar inte pga smuts/lera på ovansidan. Inget problem när det regnar en dag eller så men just när det blir flera dagar.
Och ja, ponnyer är regnsäkra. Men prinsen blir så lätt spänd och X brukar också gå runt och huka när det är dåligt väder. Vill inte bygga på de spänningarna.

#6 Såg hemsidan (missade dock att det låg i Örbyhus), och de sålde ut ett regntäcke, just för att det visade sig behöva ytterligare impregnering. Låter som det blir Hööks "säkra kort" Thermo Master ändå, om det skulle behövas nåt nytt.
De täckena jag har därifrån är helt regntäta men jag har inte köpt de där dyra som var dåliga ;)