God Förmiddag 20 oktober
Vaknade i natt av en riktig åsksmäll med efterföljande skyfall! Otäckt!
Tänk att hon är som en klocka, Fenella. Hon var ju i Gävle i går, och gick i brunst mellan klasserna! Hade 4 fel i grunden i LB, gick jättefint. Det var varmt och soligt på eftermiddsagen sa fodervärden, och på framhoppningen till LA fanns en valack som trodde att han var hingst. Det räckte för att dra igång Fenella! Hon gick ändå fint i LA, var felfri i grunden, och fick ett pet i fas 2. Detta pga av att hästen inne på banan råkade gnägga, varpå hon släppte ner alla 4 benen rakt över det hinder hon var på väg över. Sen stod svansen rätt ut, men hon hoppade iallafall resten av banan utan problem. Det är tänkt att hon ska åka till Hamre 15-16 nov, och gå LA/LA. Hon borde komma i nästa brunst den veckan, och vara ur innan helgen. Med fortsatt värme och lite förskjutning kan hon dock vara mitt i den, det återstår att se.
Ha en bra dag!
Alla rapporterar om åska och jag har inte hört någonting alls. Jag tror vi måste ha varit i utkanten av det eller något. Men det är blött här så det är möjligt att det har regnat.
Idag är en dålig dag för mitt huvud, så det blir ingen tömkörning, det regnar dessutom lite grann.
I morse stod vågen på en 8 som första siffra, jippi!