Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 685 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 11 november

Hälsningar från ett mulet och lite blött Lund.

SJ skötte sig när jag åkte ner igår, och jag hoppas att de sköter sig på hemvägen i eftermiddag, 

Idag blir det möte hela dagen, men först hotellfrukost 😃

Kjerulfia1
0

Sitter på ett stillastående tåg mitt i mörkaste Småland. SJ har nyss bidragit till årets älgjakt genom att göra färs av älgen. I samband med detta tappade tåget tappade luften. 

Så nu står vi still medans lokföraren helar tåget. Hoppas jag hinner med anknytningen i Stockholm  😴 

För säkerhets skull sparar jag resten av mackan. Det kan nog bli en lång kväll…

GE
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Viltbord finns ju utanför fönstret ifall ni blir hungriga ;) Tur att det inte är så kallt iallafall, om ni blir stående länge! 

Här har det faktiskt varit fint väder idag. Jag hade hoppats på lite kyla som ev kunde strypa hormonerna på Fenella inför helgen, men icke….nu är det +7

Universitetsbiblioteket i Uppsala by night. Eller är det en laserman?

Kjerulfia1
1

Uppdatering. 

Vi fick backa till Alvesta och där byta tåg till ett som kom från Tokholm.  De som åkte med det fick åka vårt älgmoståg och backa till Malmö.

Jag gillar tågvärdens attityd under händelsen, jag fick en inre bild av en dagisfröken som ska hålla reda på en skock med dagisbarn.  

Så nu är vi c 2 timmar försenade. Det får inte bli längre för då har sista SJ-tåget mot Uppsala gått när vi kommer fram till centralen. Om jag får tråkigt på resan kanske ni får en ny uppdatering.

Märit
0

Har precis återkommit från Sundsvall där jag tagit förväl av min far dryga 93 år gammal. Han fick som han ville och som han under de senaste månaderna längtat efter, dvs lämna livet under sömn. Han menade att han haft ett bra liv, men nu levt klart.

GE
0

Beklagar sorgen Märit! För även om föräldrarna är gamla och trötta, är det en stor sorg och tomhetskänsla när de går bort.  Så är det bara…

Kjerulfia1
0

#4 Beklagar Märit och Helen. Det är alltid en stor sorg när någon går bort. Oavsett om personen är gammal eller ung.