God lunch 6 december
Idag är det en typisk gråmulen dag.
Ponnyplanerna för dagen är att lastträna den grå, och åka upp till ridhuset för första gången med den bruna.
Vi ska rida Prinsen med westernsadel idag :)

#0 Det var en sådan bra dag idag!
Gittan lastade sig själv idag! Hon var lite tveksam i början, men sedan lastade sig själv. Det var fantastiskt kul att få det bekräftat att hon faktiskt kan, men när hon blir stressad så "stänger hon av" och verkar glömma att det inte är något konstigt att gå in i den där lådan. Nu hjälpte det säkert till att ponnyn var hungrig, samt att det fanns mat i transporten. Men alla medel är ju tillåtna.
Melody hade ridhusträning. Vi lastade henne och åkte iväg. Jag red c 20 min och sedan promenerade vi hem. En nätt liten tur på 40 min. Hon uppförde sig exemplariskt på alla sätt och vis. Planen är att börja träna för tränare under jul.

God kväll! Dags att åka till jobbet igen. Lat idag och tar bilen…
Igår spillde jag lite kaffe på den bärbara datorn så halva tangentbordet sa upp sig. Hur gör man nu tänkte jag, och såg framför mig allt jobb med att installera alla program i en ny dator. Det ordnade sig dock på ett fiffigt sätt med ett trådlöst tangentbord + mus för 149:- :)
Ha en bra kväll!