Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 692 ggr
liljegren
2

God morgon 20/12

Bara 4 dagar kvar till jul! Ledig dag men ändå en tidig morgon.. med en liten halvvild valp är vila långt borta.. allt som går att prova ska prövas. Gärna två gånger. Resultatet kan ju bli annorlunda.. Idag står promenad av häst/ponnyer högt upp på listan. Ha en fin dag!

Kjerulfia1
2

Idag ska Gittan få komma ut med kompis och i en vanlig hage. Första gången sedan den 25 augusti som hon kommer att kunna välja gångart själv.  Hon kommer att bli så nöjd, och antagligen springa en hel del. 

Ska se om det kan bli några trevliga bilder, så bra de kan bli med mobilen.

Medans Gittan får motionera i hagen idag, så blir det en utetur med Melody som uppvärmning inför de kommande veckorna.

lil-sis
0

Idag roadtrip utan häst, trist. Ska hämta material till bastu och skulle shoppat täcken men som vanligt har inte alla fakturor blivit betalda. Ingen panik med täckena men praktiskt när man passerar Strömsbergs…

starrhult
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ridtur så här fyra dagar före jul - kan man inte riktigt tro :)

Kjerulfia1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ihopsläppet gick bra. Det  var mycket energi som släpptes loss när Gittan rejsade och brallade runt. Filmade lite med mobilen och hon visade sin tjusigaste trav :) ska se om jag kan lägga ut snutten. Den måste redigeras något innan.  

Bild på Gittan i stora hagen. 

Den andra bilden visar lösdriftsmaffian. Melody står längst fram. Alla bruningarna har stjärn och är ungefär lika stora så på håll och när det är skumt ute är det inte helt lätt att se skillnad på dem.

GE
0

#3 Härlig bild!

#4 Så nöjd hon ser ut. Kan tänka mig att hon visade sin fina trav!

Kjerulfia1
2

Nu ska vi se om videoklippet syns. 

Lite taskigt ljus i början precis, men motljus på morgonkvisten är ingen höjdare. 

Den verkar stå och ladda rätt länge, men jag lade upp den på Youtube så det är bara att leta där på Gräns Birgitta.

Kjerulfia1
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hm hos mig står den bara och laddar, så ska se om jag kan ladda upp den igen. Är nybörjare på youtube. 

Kan ni andra se? 

Hm. byte av dator fixade det. Får kanske önska mig en ny hemmadator av tomten…

starrhult
1

#7 - Det går bra att se den glada ponnyhästen :). Det gick att se även det första.

GE
0

Jag kunde också se den första, men nu har jag raderat den länken eftersom filmen är borttagen.  Så lycklig Gittan ser ut!!

Kjerulfia1
0

#9 Hon blev väldigt glad, och otroligt nöjd vilket märktes när jag red henne igår. En annan  häst. Mycket energi fortfarande ja, men inte lika spänd.