Kors i taket! (2)
Här är en till! Munsboro Mr Big Star (D.S Shadows Mr. Big Star) http://www.cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=41922
Lite kuriosa om stammen: Mormorsfar är Marbleaun 747, som importerades till Sverige nån gång i slutet av 80-talet. Han visades på svensk premiering, men kasserade, kastrerades och blev tävlingsponny.
Farfar är fö Silver Shadow IRE 1141 som fanns i Sverige ett kort tag, men som såldes tillbaka till Irland i början av 2014. Farfars mor är dessutom “svenska” Poetic Moonlight (e Poetic Justice).

Märit, ett uppdrag till dig! Såg att Rohanna ska mätas i Gävle 7/1. Det ska även Munsboroponnyn (+ ett par andra importer). Ta med kameran så aramennoc får bilder på dem! När du ändå är i stöten kan du väl fota Denni J åt mig också? Det är Fenellas lilla fölkompis, och det skulle vara så kul att se hur den lilla sötnosen ser ut dag! Förmodligen ungefär likadan, fast lite större och skimmel….
Hade tänkt mäta min då också men det blev ju fullt på en gång!
Måste bara berätta att Munsboroponnyn står hos oss. Men det kanske du redan visste GE…

#3 Det visste jag inte. Kul, och bra för dig. En mindre att fota på mätningen ;)
Har han hela namnet + Munsboro i passet eller har han tappat D.S Shadows?
Ja GE, han har tappat D S Shadows.
Han finns med ryttare under nyheter på vår hemsida walsang.se.