Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 619 ggr
GE
3

God Morgon 31 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Morrn! Ny dag - nya tag! En tur till pållarna på förmiddagen, och sen är det väl inte så mycket annat än att försöka vila inför kommande tre nätter. Efter det väntar hela 8 dagars ledighet, jösses vad skönt det ska bli :)

GOTT NYTT ÅR ALLA!!  🥳

Synkade fröknar på promenad igår…

lil-sis
0

Sovit cirkus tolv timmar. Huvudet gillar inte det… Ska leka med unga fröken innan de börjar smälla och även börja rasta av farbror!

lil-sis
1

Har suttit på X :D

Kjerulfia1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Vad kul !

Hade morgonfodring idag, så uppe med tuppen och i stallet hela förmiddagen. 

Tog först en skrittur på Melody. Hon var inte helt med på noterna, antagligen med en del träningsvärk från gårdagens konditionsträning i galopp på vallarna. Hon var ganska tydlig och ville verkligen inte gå framåt utan gick snarare bakåt. Den övningen slutade med att hon gick bakåt ned i ett krondike och jag gled ofrivilligt ur sadeln. M fattade inte riktigt vad som hände, men ingen panik, när hon väl tagit sig upp själv så stod hon lugnt kvar. Turen avslutades med att vi promenerade de sista hundra metrarna hem. 

Nästa projekt var en ridtur på Gittan. Men hon hade bestämt sig för att vara vildponny idag och ville absolut inte bli fångad. Istället så rejsade hon runt i hagen. Det tog c 20 minuter innan jag fick tag på henne och hon hade enorma styltor, som tokfian struntade fullständigt i under galopprejsen (jag hade hjärtat i halsgropen). Eftersom snön under morgonen hade blivit kramsnö så bestämde jag mig för att den där ridturen, den får bli imorgon då snön antagligen ändå har smält bort. Motion har hon ju bevisligen fått ändå idag. 

Däremot får hon lufta pälsen nu när hon inte står stilla hela dagarna. Då finns det ingen anledning till täcke tycker jag. Frysa verkar hon inte göra. 

Fotot på Gittan är från igår, molnen var fantastiskt vackra i solnedgången. 

Gott Nytt år!

starrhult
1

I dag var en sån dag när Bingobullens uppfattning om uteritt inte handlar om skritt.. Den lilla köttbullen drar i hop sig på längden och växer på höjden när ryttarens vilja ändå är skritt på stenhård och isig väg. Man får stå ut med ett och annat luftsprång - men annars håller han sig skapligt i skinnet om jag bara sitter stilla, stilla. Varje skänkelhjälp uppfattas som om den betyder "fullt ös, medvetslös". Han är en lustig kamrat, när vi har ägnat oss åt barbackaridning med michelinkläder i kylan är han så försiktig så - men sadel på och han tycks anse att då får jag väl stå ut med ett och annat luftsprång. I dag hade vi hjälp av jägare, jakthundar och massor med hjortar för extra taggad skogstur

Märit
2

Härliga bilder. Och ni andra, det är så kul att höra om er hästvardag! Får sådan lust att ta med Gondor och hälsa på!