Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 786 ggr
Akerberg
1

God kväll 30/12

Sitter med kluringen i tiden o tänker på kakor så det knastrar… Annars har jag jobbat hela dan o tjurar för att det är plusgrader, så onödigt 😡

Kjerulfia1
0

Sitter och muttrar över inkompetenta grävmaskinister som i söndags kväll grävde av telekabeln till oss och 11 andra hushåll. Tyvärr verkar det som att vi inte får tillbaka någon telekontakt förrän efter helgerna…  Inklusive bredband, så nu blir det dyrsurfa via mobilen vid väl valda tillfällen (som nu).  GrisArgArg

Det byggs nya hus i närheten och telekabeln går tvärs över en av tomterna, den som de nu har börjat förbereda för grunden till huset, och då passade man på att gräva av kabeln. Jag har undrat lite hur det ska gå eftersom de har tänkt att lägga huset PRECIS över där kabeln går.  Får man göra det hur som helst var min första tanke? Tänk om det händer något med den under huset?, då finns det ju inte en chans att komma åt.

*små tankar och stora funderingar när man är ledig*

Frågande
0

Ja hur tänker husbyggarna, hur blir det med grund och liknande om något mer fel uppkommer? Är det verkligen så trångt i Sverige att man bygger över kablar?

lil-sis
0

I Sverige som helhet är det inte så trångt men vi har ju en tendens att bo i klunga ;)

Märit
0

Det finns något som heter ledningskollen.nu. Tycks inte fungerat här. Antingen inte ledningshavaren eller grävaren har gjort vad de borde…

Kjerulfia1
0

#4 Nej, någonting har uppenbart inte fungerat. Vems felet är får tiden utvisa. Den fasta telefonen är väl en sak för oss, men kanske inte för vår 85-åriga granne. Det som stör mig mest är bredbandet. 

Vilket sätt att presentera sig för sina nya grannar "Hej ! jo, förresten det var vi som gjorde att ni inte hade telefon och bredband under 3 veckor i vintras". Vilken tur att elen går på annat håll.

Det senaste budet är att kontakten med omvärlden via kopparledning ska vara tillbaka den 16 januari. En hel evighet känns det som.