Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 998 ggr
liljegren
4

god morgon 6/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jobbjobbjobb.. som om det vore något ovanligt ;) kallt är det också, så vattnet till mina hästar har frusit.. bara att kånka dunkar och hinkar o se glad ut Ska kika på en kompis till lilleman i veckan.. då blir det dock inte en mara. Ha det fint i kylan!

starrhult
1

#0 - Vilken liten nallebjörn :). Min har bara kort, kort päls - men väldigt tät. Mätte henne vid 7 månaders ålder - 122 cm. Blir nog inte så stor - men säkerligen D-ponny i alla fall. Nu kan man glädjas åt att dagens ljusa tid har blivit 20 minuter längre sedan vintersolståndet. Snart vår 😃

lil-sis
1

Löshoppade i lördags, hon har inte hoppat sen i maj men kom ihåg vad man gör ändå :p Tömkörde idag, lugn och fin, två fina galopper i båda varven också.

GE
1

#0 Vilken liten lurvtuss, så himla söt!

Min 8-dagars ledighet sprack rejält! Pga många sjukluckor väntar två x-nätter nu, men sen blir det  6 dagar ledigt iallafall. Inte illa det heller!

Kjerulfia1
1

#0 Vilken liten bandit han ser ut som med det svart runt ögonen! 😍

Själv är jag nyss hemkommen efter en snabbvisit till Småland. På hemvägen var det en massa olyckor pga blixthalka runt Södertälje så vi tog chansen och åkte 55:an istället för tråk E4:an från Norrköping. 

Precis innan vi åkte ner så sprang Gittan av sig den nyss påslagna skon (visst är det typiskt), och jag hoppas att hon kan få nya dojjior imorgon, så hon slipper linka fram och tillbaka till sjukhagen. Hon är väldigt öm just nu så det är lite synd om henne, rejsmaskinen. Nu när senskadan inte verkar störa henne över huvud taget (peppar, peppar), så tappar hon dojjan.

Akerberg
1

#0 Vilken söt lurvtuss! 😍

Frågande
0

#4 Kanske ett par boots kan hjälpa henne lite, så de får sitta kvar.

Frågande
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Älskade connemara!

Jag rider ju i ur och skur, och kramsnö funkar bra om man joggar i jämn takt. Broddade är ju de naturligtvis, men snön idag krävde verkligen sulor. Dagens enkla träning skulle bara bli jogging efter vår väg. Mycket noga urkratsade hovar och så joggar man i bilspåren, det funkar. Allt gick så bra, men tyvärr glömde jag den stora isfläcken. På ett alldeles fenomenalt sätt så grejade min  vilda bruna det helt underbart utan att fläka sig. Nästan glad åt alla stegringar som naturligtvis gjort honom stark, och det är som det är, det finns alltid två sidor av ett mynt. Tack Opalen för att du räddade oss. Tacksam matte som knallade kilometrarna hem med sin toppenhäst. Foto:Anna-Karin Wik   Hovslagare på fredag, skönt!

GE
0

#7 Härligt 🙂