Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1068 ggr
Kjerulfia1
2

Godmorgon 9 januari

Idag tänkte jag trotsa min envisa förkylning och rida båda ponnyhästarna. Då kanske mitt aktivitetsband blir nöjd med den här veckan, trots flera dagar med mycket, mycket lite aktivitet.

Plan Melody är en tur i skogen så vi får träna på att svänga och klättra lite. 

Plan Gittan är en tur runt vallarna, och beroende på underlag lite trav eller en svag uppförsbacke.

GE
1

Vet check idag = ok att sätta igång, men pga underlaget tar vi det lugnt ett tag till. Vi har också  lagt upp en strategi för året. Det blir LC/LB till att börja med. Vi avstår från div I, och siktar på Svelandscupen istället (LB). LA/MSV får vänta…

I morgon ska det visst bli snöoväder igen. Hoppas vi hinner hem från mätningen innan det drar igång. Det lär bli besvärligt på vägarna…

Ha en trevlig kväll!

lil-sis
1

Jag håller på att formulera en målbild men om 100 dagar ska jag galoppera i båda varven på X, sen ska hon iväg en månad på utbildning, frågan är till vem. Tanken är att den ska visa på kvalitets och även rida ett par veckor innan kvalitets.

Märit
1

Mätning i förrgår. Rohanna 147, så det finns inget som tyder på att hon kommer att gå över höjd. Tre connemaror där samtidigt, varav två ganska nyliga irlandsimporter. Ena är uppstallad hos oss, så vi kom i samma transport. Blev lovad att foton ska levereras till Aramennoc. Fick ägna kvällen till strykning av pass som hamnat på ett blött bilgolv. Inget vidare kan sägas!