Äkta kärlek
I går kväll stod jag i stallet och kratsade hovarna och lyssnade på radion. Det handlade om hur ofta man fick höra sin äkta (eller för den delen oäkta) hälft "Jag älskar dig". När jag insåg att det nog var ååår sedan blev jag lite bedrövad. 😢Sen tittade jag ner på hoven och insåg att mannen kört några mil för att hämta snösulor, skott min ponnyhäst och lagt en paket nya broddar i fönsterkarmen - DET är ÄKTA kärlek det.😉
Verkligen! ❤️Så fint skrivet! Säga några ord kan ju faktiskt vem som helst men bara den som känner dig vet vad som betyder något för dig och förgyller din tillvaro. Och bara den som älskar dig gör sig besväret att göra dessa saker för dig, igen och igen och igen. 🙂❤️
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Grattis till en sån fin man!
#0 - Passar bra i dag! I dag är det "frufridagen". På 60-talet "ifördes" den (av Lennart Hyland) för att fruar skulle få en dag utan hushållsarbete (blöjbyten, städning, matlagning och disk m.m). Det blev inte så väl mottaget i alla sammanhang (bl.a den manliga sportvärlden) - hur skulle männen ha tid med det? Dom flesta av oss har väl kanske inte så stort behov av en sådan dag om året längre - vi har nog "frufri" tid varje dag - i synnerhet hästkvinnor. Tänker i bland att jag är lite dålig på att visa min uppskattning till min ofrivilliga, tålmodiga hästägare i familjen ☺️
Ja, man drar lite på munnen när man tänker på frufridagen. Jag har en tanke, kanske en illusion att hästkvinnor är vana att ta i och därmed hjälper man varandra på olika sätt. Har hört kommentaren, så stark du är, det tror kan man inte tro. Ja visst ja du har ju hästar.
Nu när barnen vuxit upp och flyttat hemifrån för många år sedan gör vi massor med saker tillsammans, hade inte klarat av att ha ett eget litet stall med allt som tillhör. Så den dagen behövs inte längre, jag är kanske bortskämd.
Vår lilla väg är fantastisk att galoppera på, vi blandar skritt med galopp och hästarna är så glada, tror jag, att bitvis få ta i rejält, här finns ingen tid för trams om man ska hänga med som handhäst.
Ja, senast idag erbjöd sig mannen att trots feber följa med och hämta hö 8 mil bort, när stallkamraterma var förhindrade. Nu behövdes det inte, men maten fanns klar när jag kom hem. Guld värt!
Absolut. Behåll honom Märit😃
Ja, jobbar på det! Är själv en återvändare, så våra första 19 år trodde han att jag var ren orienterare!!! Föga anade han då hur det skulle bli. Nu har det dock gått ytterligare 18 år med först en connemara och sedan allt fler och egen hästanläggning med många hyresgäster…