god morgon 5/2
Plusgrader = snöslask :( De säger att det ska frysa på till helgen.. vi får se. Idag består av allt som brukar vara.. och en massa planering och tänkande då vi fått ett trevligt erbjudande.. kan man ha för många hästar? ;)

Här är det kallt och fint!
Idag får vi se om Melody ska få sig en bassning på banan, eller om det blir en månskenstur på Gittan. Melody ska ju på dressyrkurs nästa helg, så vi behöver träna lite nu när det går på hemmaplan.
Jag har idag fått den tredje förkylningen sedan Nyår så jag vet inte riktigt om jag orkar rida båda… Tråkigt! 🤦♂️ 😴🧟♂️

Lycka är en snöfri bil! Första gången på evigheter känns det som, men det varar väl inte länge. Till helgen ska det bli mer av den varan :(
#2 - hade också snöfri bil i dag. Men jag tror jag blivit snöallergiker i år - blir så förskräckligt trött när jag tittar ut och ser all snö.. Inget slask här i alla fall. Har blivit trimmad och färglagd i håret i dag, ska på bröllop nästa helg.

Jag har nog alltid varit det, men i år känns det värre än någonsin…
#0 Kan man ha för många hästar? Svår fråga, men trevliga erbjudanden kan man iallafall aldrig få för många av ;) och har man plats så…
Egentligen är väl detta god kväll men ändå. Ridsports bloggare, ponnymamman tar idag upp ämnet med nya gruppen 17-20 tävlande ponny. Hon tycker det är helt fel. Jag skulle gärna vilja se flera kommentare, gärna från er som tillhör denna grupp. Vår ras är ju perfekt i denna tråd. En stor, ofta maxad och med massor av energi. Jag har dragit mitt strå eller rättare sagt mina åsikter, trots ätt jag aldrig hann tävla ponny, 23 år gammal köpte jag min älskade Stockmossens Cressida. Men jag motsätter mig hennes ordval av muppgrupp, som hon försvarar med att hon hört ute och förstår. Jag tycker som vuxen att det är gräsligt med att föra nedsättande ord om andra ryttare eller för den delen ibland olika sporter. Det borde som vuxen vara en skyldighet att ha ett bra uttryck om andra ryttare. Möt upp och tyck till, annars gör andra det åt er. Tänk också vilken ytterligare reserv det är för våra svenska uppfödare att få mer åldersgrupper att få använda till sina ponnyer, och kanske kunnigare, förhoppningsvis, även om det är på ett lite annat plan. Hon stora argument är också att detta kommer att försvåra ytterligare för arrangörer. Tyck till! God kväll från annki

#5 Jag har lagt länken till Ponnymammans blogg i tråden "nya åldersgränser" som jag startade för en månad sen. Du kan väl vara snäll och kopiera och klistra in inlägget i den tråden istället. På det viset blir det lättare att hitta dem senare.
God natt efter en sen kväll med avtackning av en arbetskamrat 😕