Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 580 ggr
liljegren
4

god förmiddag 8/2

Så har vi bestämt oss! Nytt avelssto och två unghästar födda 2013 kommer till oss under våren! Ska bli så spännande! Ytterligare ett sto att planera hingst till! Superkul! (Connemaror, kanske jag ska tillägga ;)) Idag skiner solen och allt som ska göras fram tills insläppet ikväll är gjort! Ha en fin dag allesammans!

monsterpony
0

#0 Spännande!

Strålande vinterväder här med. Jag gjorde ett försök att åka skidor, men spåren var fulla av barr, bark, kottar, pinnar, kvistar och grenar, så jag fick ge upp. Det fick bli en 5-km-promenad i det fina vädret istället.

I morgon blir det ridlektion. Sist var kusen och jag inte helt överens om hur en väluppfostrad ridhäst ska bete sig. Vi får se om det blir repris på det i morgon…

Frågande
2

För många ponnies, det beror på skulle jag vilja säga. Jag vet vad som är mitt max och det är nu. Skulle  jag, som har eget stall och plats, fylla på med en till, skulle jag aldrig vara nöjd med mitt arbete med dem. Om man däremot har växande unghästar eller konvalecenter är det en liten annan sak. Allt tar sin tid och även om man faktiskt blir duktigare och snabbare på att göra det mesta, så vill jag alltid ha min träning och mys med dem. Det får aldrig bli  slentrian eller jättemycket måsten mer än vad det är nu, för mig är det bara en hobby och inget levnadsbröd, som en del andra har. Ju mer man är tillsammans med sina hästar, ju mer nära och finstämt blir det. Men detta är bara mina åsikter, det som jag också lärt mig är att jag inte kan sälja, tog mig 53 år för mig att förstå och min man inget år. Så därför är jag mycket tacksam för de människor som jobbar med avel och speciellt Connemara då!

Frågande
0

Udrar hur man tar bort ett inlägg? Jag la det på rätt dag, men lyckas inte deleta inlägget på den 7 feb?

GE
0

Man kan inte ta bort sitt inlägg, men inom en timme från det man skrivit går det att redigera. Då kan man radera texten och skriva "borttaget - dubbelt inlägg" el dyl.

Jag har gjort så med ditt inlägg från 7/2

GE
0

#0 Spännande! Du måste berätta om dem när allt är klart 🙂

Frågande
0

Tack #4, som alltid lär man sig på felen.