God Morgon 19 februari
Morrn! Första natten av fyra avklarad. Cykelpremiär blir det ikväll, eftersom den mesta isen har försvunnit från gatorna. Fortsätt så!!
I Uppsala blåser det sydvästliga vindar och +6 är det redan 🙂
Ha en bra dag!
Travade på ponnyn igår, får se vad det blir idag.

Ute på landet är det fortsatt is, men det har hänt mycket under natten.
Jag är fortfarande snorförkyld, men eftermiddags/kvällsfebern jag hade i måndags och tisdags har gett med sig. Stannar dock hemma från jobbet idag också. för att vara på den säkra sidan.
Nu när snön verkar ha bestämt sig för att försvinna kan det gå fort, så att ridbanan blir användbar, just nu är den mer lämplig för konståkning eller bandy, och jag vill bli frisk så jag känner att jag orkar med att rida mina ponnyhästar.
Gittan verkar undra om jag har glömt bort henne, hon är väldigt kelig och gosig, vilket i vanliga fall inte sker på hennes initiativ.
Mycket av snön har försvunnit i går och i natt med blåst och ljumma vindar - men inte isen.. Nu är det nästan 10 grader varm i dag - så hoppas att det tar :). Pigg Electra i dag - som tog lite egna initiativ till galopp och bock i blåsten. Sträckte mig lite i ljumsken vid ett oväntat skutt dock. Stela tanter liksom :(
Här smälter det som tusan, skönt. Lektion i dag, gick riktigt bra. Tänk så gott det det både doftar och smakar med ett svenskt äpple på väg hem.
Ett tips till förkylda Linda: Köp hem några flaskor änglamarks pressad citron. Ta rejält i ett glas tillsammans med lite ljummet vatten, drick med sugrör, citron fräter ju hårt. Kör några veckor så ska du se att du slipper eländet.
I morgon ny lektion, är riktigt nöjd med hur vi "övervintrat", saknar hemmavolten, har tömkört lite på den nu när knögglet har smält och vi har bassäng, men det gör ju inget. Annars var det perfekt med lite snö, jobbade bara kortare tid. Denna vinter har ju varit mild mot oss, halka, ja men inte så tufft som många andra verkar ha haft. Nu in till stan och jobb, vi hörs en annan dag. P s mina överväxta äter ca 11-12 kg hösilage, 65%, goda värden, de arbetar fem av veckans dagar, något mulliga tycker jag utom Opalen som ser riktigt fin ut Ds.