God kväll 4 mars
God kväll!
Idag var det inte speciellt skönt ute, men till helgen kommer visst våren! Så stod det på löpsedlarna åtminstone! Typiskt att man jobbar hela helgen…
En del av förmiddagen ägnades åt att fixa med bilderna från Jälla. De sparade på ljuset, så hela ridhuset gick i gult/orange. Rätt behagligt, men hopplöst att fota i. Efter omständigheterna tycker jag ändå att den här bilden blev bra!
Nyfixade Romantica passade på att gå i brunst, och fick trots kylan finna sig i att få svans och bakben tvättade med Yes och kallvatten. Funderar lite på betäckning där.
Frågan är bara ska jag ta chansen 😃eller ska jag leta upp en färgsäker hingst?

Fin ponny! :) Jag ligger på soffan då höfterna surade ur helt.. insåg att jag har lite för lite icke-hästrelaterade kläder så det blev en runda i huddinge c… vi drar ju iväg på en spontan mini-weekend på fredag morgon så då kan det ju vara kul att ha kläder som inte luktar häst/får ;)

Lång dag med lite för mkt jobb. Tror bestämt våren är på väg. Verdi levererade första "vårskriket "i morse :)
Igår testade vi en domimus. Bommen är helt rätt form men sadeln var lite för smal (XW) och eg vill jag ju ha någon form av CC. Och så blev de vaccinerade. Så nu får de vila lite till.

#0 Fina Chili 😍
Igår hade jag och Melody skumrask/mörkerträning på utebanan. Det fanns många krokodiler utanför staketet tyckte hon. Det blev mest skritt-träning (inte att förakta) och målet att få en avslappnad ponnyhäst nådde vi med bravur på slutet. Hon lyssnar så otroligt bra på sätet och vikthjälperna, man behöver bara sitta om i sadeln så rättar hon till sig och går dit jag har tänkt mig istället för dit hon hade siktet ställt.