Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 945 ggr
Frågande
1

God dag 7 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det skulle ju bli så varmt i helgen, upp till 14 grader kunde det bli. Vad det blev med det vet jag inte för här blåser det nästan storm, ja i alla fall stundtals. Så skönt på helgerna när inget järnvägsbygge med nya vägar mm  pågår. Har haft två underbara dressyrträningar själv på volten, som nu är jättefin att rida på. Det har varit  riktig gymträning för hästarna som var trötta efteråt.  Från spända och tittiga, ja i alla fall Opal, till lugna och avslappnade, det är bra känsla. Det som är det mest förunderliga är att varje träning ger en någon ny liten upptäckt, men det har väl med att kroppar växer och blir starkare, och att vi nästan dagligen möter något nytt, idag var det högtryckstvätt av bilar. Dagen har en toppenavslutning, middag inne i stan och bio med familjen.

liljegren
0

Nu är han min! Här har det blåst och regnat hela dagen.. men vad gör det när man får se massa fina ponnyer? :)

liljegren
2

Och bilden verkade inte fastna

GE
0

#0 Söt bild!

Ja, blåsigt är det här med, men den som väntar på nåt gott. I morgon ska det ju bli kanonväder, synd att behöva sova bort halva dagen…

GE
0

#1 Vädret spelar väl ingen roll när man gör hästaffärer. Grattis!!

Är han senskimmel??

RC71
0

Och var tog det utlovade vackra och varma vädret vägen? Jobbat i dag och fryser fortfarande :(

RC71
0

#2 Vem är nytillskottet? Grattis :)

liljegren
0

Ja GE, det skulle jag nog kalla honom :)

RC71
0

Aha,honom tror jag mej ha sett. Född mitten på 2000?

liljegren
0

2004 :) verkar fruktansvärt cool :) jag kan knappt vänta till nästa vecka!!!

starrhult
0

#1 - grattis, vad spännande :). #0 - man kan faktiskt se likheten med släkten hos dom raringarna!

Själv mer depp, depp denna dag som avslutades på akuten. Här här var det också halv storm + snösmältning med vatten och lera eller isgata med vatten. Brunst och storm i kombo med viss begränsning i rörelsefriheten medförde att annat än torra pinnar och löv flög runt  luften. En ponny i stallet gör lite som hon heter (Fly High) och jag var på fel plats :(. Nu hade jag tur i oturen, men min ena underarm liknar Karl-Alfreds 😮.

lil-sis
0

Skulle ridit bomträning idag men min rygg har sagt upp sig. Den har aldrig krånglat förut men de tre senaste veckorna gör det emellanåt så ont att jag ser stjärnor. Ska träffa jobbets sjukgymnast i veckan och se vad hon säger. Och vädret var verkligen trist :(

GE
0

#10 Spännande! Har du kollat så att han har fuxanlag nu då? ;)

starrhult
1

#1 - Vill bara säga att jag tycker det är så roligt att höra om unga som vill börja med egen avel av Connemaraponnyer ❤️. Utan att själv någonsin bli en uppfödare som i andra ögon blivit framgångsrik - vill jag i alla all ge ett mycket viktigt råd: lyssna på andra -men följ DITT hjärta. Då har du många fantastiska och roliga år att se fram emot:). Det har jag haft!