Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 824 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 12 mars

Ännu en solig och härlig dag. Kallt i morse med -7, men de har lovat +7 under dagen. Mars är en kontrasternas månad. 

Efter jobbet i dag tänkte jag hinna med en tur ute med grå och se hur hon känns då. Lite mer trav, men på rakt spår.

lil-sis
0

Jag hoppas orka göra något när jag kommer hem. Ska möta upp en vän efter lite friskvård på jobbet och få mina stövlar. Undrar om jag kan ha de fortfarande :-o

hanna-norrk
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har dressyrtränats två grå ponnyer under eftermiddagen, lika roligt varje gång och jag är alltid helt slut efter två intensivs pass på raken. När ponnysarna dessutom är totalt olika att sitta på gäller det att ställa om sig fort:) Nu har jag landat hemma för att packa inför morgondagen då flyget går till Rom 06.35. Fick en resa dit i julklapp, så här ska njutas för fulla muggar. Fyller dessutom år imorgon så blir lite som en födelsedagspresent med:)

starrhult
0

#2 - Det sa du inget om! Grattis, grattis! Trevlig resa 🎂

Kjerulfia1
0

Idag blev det galopp ute, inte planerat, men Gittan tyckte att kompisen var lite för snabb så hon speedade på för att komma ikapp. 

Jag kan tillägga att ridkompisen idag var ett halvblod på 170, så han är ju lite snabbare av rent naturliga skäl, och vi hängde på bra i trav tyckte jag, men uppenbarligen inte tillräckligt enligt grå. 

Det är tur att hon är lättreglerad och lyssnar fantastiskt bra på vad ryttaren har att säga, så inga problem, förutom att det var ju trava som vi skulle göra inte smågaloppera 🤐

lil-sis
0

Stövlarna passar utan byxor så till kvalitets sitter de som en smäck. Tränade lite galopp för rösten på ridbanan, i snöre förstås. Hon blir hemskt flåsig och svettig, är väl en kombo av varmt och dålig kondis.