God Morgon 13 mars
Morrn! Fredagen den 13:e, hur ska den här dagen sluta? Dimmigt och -6 i Uppsala just nu. På fm blir det lite pyssel framför datorn, sen en sväng till djuren, och därefter uppladdning inför en helg i landstingets tjänst.
I onsdags var det studiedag hela dagen, och i torsdags gjorde jag ett extrapass mellan 07-16. Fattar inte hur folk som jobbar dag hinner med sina liv! Bara det att cykla genom stan när butikerna har öppet sinkar! Träffade också på några gamla jobbarkompisar igår, så det blev en långfika med massa prat. Vilket gjorde att jag inte hann åka med till F:s träning, men det hade gått jättebra. Huvudsaken det!
Ha en fin dag!
-8 grader när jag kom till stallet(på Värmdö) i morse. Red en underbar tur i nästan två timmar. Vackert med frost på träden, på vissa ställen var det som regn då frosten smälte. Två connemaror som också njöt av turen!
Jag jobbar ju inte dag men väl måndag-fredag och jisses vad svårt det är att få ihop livet!! Återgår till 3-2 vid nästa schemabyte i december. Om jag inte har turen att vara föräldraledug förstås. Eller iaf sjukskriven pga smärtor pga myomet.

Hovslagaren har varit här! Hon är toppen! Så duktig med mina unga lite orutinerade individer men också väldigt bra på att läsa av när det är dags att säga till dem. Bellis har periodvis varit mindre snäll vid hovslagarbesök.. men den hovslagaren vi har haft de senaste 2,5 åren har hon bara testat en gång och sen var det bra. Solen skiner i huddinge och minutrarna känns som evigheter.. inte för att jag inte har saker att göra.. utanför att det enda jag vill ha är måndag! Måndag och hämta lilla lärkan! Nu är det ta in häst tajm
God kväll :) -5 i morse och frost, +7 mitt på dagen och strålande sol. Varit på babysim med Stallchefen och sedan tagit en ridtur på Grappan :) i helgen tillhör jag Region Kronoberg i 33h !

En fredag som såg ganska behaglig ut i morse blev snabbt fullbokad. Jobbar man med djur och människor lär man sej vara flexibel. Så nu blir det slappt i soffan resten av kvällen.