God Morgon 2015-03-22
Morgon! Inte helt vaken än, det höll på att bli 2014 i titeln på tråden. Snart iväg till ridklubben för att låna en ridskolehäst för Lotta Månsson, instruktör i Centrerad Ridning Nivå IV. Det brukar alltid vara givande, men jobbigt. Sen skall jag hjälpa en mormor i jakten på en ponny till barnbarnet, tyvärr ingen connemara denna gång. Förslog att de skulle titta på en Janus son i Örebro, men det är nog lite långt att åka i det här stadiet. Sen hem och förhoppningsvis få en skrittur på Herr Kråka att passa in i tiden. Ha en trevlig dag alla och jag hoppas vi får fler rapporter från hingstpremieringen.

Hoppas också på fler rapporter från Vetlanda 📱

Skitväder. Kallt och blåsigt. Inget mysigt alls. Idag skulle jag och Gittan få sällskap av en kompis som har ridit Melody någon gång tidigare, men en glappsko gjorde att vi istället tömkörde Melody. Hon är så duktig lillskruttan 😻. Tredje gången, men hon har stenkoll på läget. Vi tränade på att böja kroppen, genom serpentiner och sedan skrittade och travade vi över bommar på marken för första gången. Det var roligt tyckte hon, mycket bättre än att böja kroppen.

Visst är väl te och whiskey bra att förebygga träningsvärk med?
Funderar faktiskt allvarligt på att testa ännu ett av de välkända v:na (w) efter en råkall kvällsfodring och iskall hundpromenad. Det hjälpte liksom inte att man är > 38 + grader inuti.