Underbart är kort
En av Povel Ramels bästa låtar, framförd av den fantastiska Monica Z
Vilken ynnest det är att ha träffat dem båda!
Lyssna och njut ❤️Passar så fint en sån här kall och ruggig kväll

En annan generation (läs mig) relaterar snarare till magnus ugglas låt ;) rätt trevlig den med ;)
#1 - Ja, nu ska man ju inte vara "sån"… men kan inte riktigt låta bli i alla fall 😈.
Just den låten med Magnus Uggla känner jag inte till, men kommer osökt att tänka på en annan låttitel av honom "Jag mår illa". Där syftar han på "skvallerpressens" rubriker och "nyheter" - där enda syftet är att skapa illusioner om sanningar gällande kändisar. ..

Uggla har gjort många träffsäkra låtar :)

Hela Ugglas album "Allting som ni gör kan jag göra bättre " är en höjdare.

#2 Haha, ja ibland mår man verkligen illa 😈
Låten som #1 menar heter egentligen 4 sekunder tror jag. Den har du nog hört…
Magnus Uggla är samma typ av textmaskin som Povel Ramel. Han fick också Povels karamelodiktstipendium för sina "slagkraftiga och fröjdefullt fräcka texter"..

Stämmer ! "Fyra sekunder " heter låten
Förutom alla musiktips kan jag också ge ett boktips. Billig (runt 50-lappen) liten, läsvärd bok - om man nu börjar tröttnat på skvallerpressen : Författare är Stefan Einhorn och boken är
"Konsten att vara snäll"
" Begreppet "snäll" kopplas ofta till egenskaper som dumhet, naivitet och undergivenhet. Stefan Einhorn lägger en helt annan innebörd i ordet: "För mig är en snäll människa en individ som lever med etiken i sitt hjärta." Den snälla människan är minst av allt dum, tvärtom mycket klok, eftersom hon har förstått att det vi gör för andra gör vi också för oss själva."
Han har också skrivit andra läsvärda böcker på samma tema

Instämmer! Mycket läsvärd!