god morgon 26/3
Kallt kallt kallt.. min stackars irländare får ha vintertäcke på sig för att inte frysa.. stackarn kom redo för våren och brudar men det är ett tag kvar.. Same same as every day.. ska dock hoppa in o rida en lektion ikväll på ridskolan, ska bli roligt :) ridningen har blivit rätt bristfällig när ridhästen ständigt är "trasig".. minsta rispa blir hon oren :/ tacka vet jag ponnyerna!

Morgon!
Ett blåsigt Roslagen resulterade i lite extra sovmorgon för både hästar och människor. Förövrigt blir det en lugn dag, hämta hästfinkan på verkstaden och rida herr Kråka.
Ha en trevlig dag!
Kalla vindar även i Södermanland. Skönt i alla fall att dygnets ljusa timmar blir fler och fler i väldig fart :). Tänkte i dag på att jag som hästägare nog börjar bli lite "larvig" i bland… Jag har en "sladdis" som är prinsessa ☺️- den i särklass raraste och trevligaste lilla häst jag fått. Hon tränar sig ständigt i att bli "människoponny" och "ponnyponny" - med list och charm får hon de flesta på fall. Inte så lätt att få bilder, då hon kommer farande så fort man är i närheten.

Iskallt o ösregn ute, inget kul alls! Enda hästaktiviteten idag blir att tvätta tävlingsgrejerna så de är redo när det är dags nästa gång

Kallt och ruggigt här med! Inte bara irländare behöver täcken idag. De klippta fröknarna fick flisen under täcket på morgonen…
Ska visst bli lika kallt hela helgen. Nästan skönt att få jobba…
Jag fryser och har ingen lust med någonting. Mer än att äta då men det kan jag ju inte. Tur det.
Idag blåser det halv storm här så ponnyerna har sprungit omkring rätt bra för egen maskin. De är lite griniga för jag har strypt deras mat till nästan ingenting så de stackarna måste gnaga fjolårsgräs och äta halm hela dagarna. Rena rama djurplågeriet. De påstår att de håller på att svälta ihjäl men jag kan inte skymta ett endaste revben. Däremot har antalet depåer minskat och det känns bra.
Men Starrhult berätta vem denna Prinsessa är! Jag uppfattar att du haft många prinsessor!😘
#6 - detta är min "number one" Prinsessa ❤️. Starrhult Glory, snart ett år (Bossanova/Smile). Man kan inte bara tro att så rara hästar finns! Men så är jag ju VÄLDIGT partisk. Men det händer faktiskt alla som träffar henne (hästar och folk)- med ett undantag. Glory "tränar" att testa gränser med sin storasyster (Fly High), som i bland blir less. Hon ställer sig då med största pondus framför lillasyster och stampar hårt med hoven i marken 😃. Annars är Glory så lättsam att jag skulle kunna ha "24 st på ett dussin".