God Lunch 1 april
Varannan dags väder! Spelar egentligen ingen roll för min del, som har 4 nätter framför mig. Synd om fröknarna bara, som vill ut i nästa hage och springa. De får dock vänta med det tills det torkat upp lite bättre…
F fick med mycket kort varsel en återbudsplats på Lotta Björe-träningen igår. In med hästen, av med leran, på med ett antal täcken och så iväg. Visserligen hade hon varit på träning dagen innan, men det var mest teknik och på låga höjder, så hon tog inte ut sig. Nu fick hon hoppa en 120-bana med trekombination. Hon var glad, pigg och hoppsugen, brallade sig runt och såg ut att trivas som fisken i vattnet.
Elitlaget nästa år sa Björe! OBS. Inget aprilskämt 😉
De blev också på stående fot erbjudna en plats i div 1 laget de återstående tävlingarna, men vi tackade nej. Vi följer strikt den uppsatta planen…
#0 - så roligt. Det kanske kan få fodervärden att hålla ut med ponny, trots alla gruppindelningar!
Såg att programmet på SCS medlemsstämma/årsmöte på SVA verkade intressant - hoppas att halvblodet har fölat till dess så att jag kan åka. Den 22/4 är planen. Hon är väldigt stor nu. Det blir nog ett bamseföl kan jag tänka…Men fortfarande fullt race i hagen så fort hon kan - bara Smile är värre. Särskilt roligt nu när de har sällskap av några tranor som gapar och skriker i högan sky när hästarna kommer.

#1 Fördelen med lagtävlingarna är att det inte är någon indelning i åldersgrupper, men Amanda rider stor häst nu också, så jag vet inte….vi får se hur det blir…
Förhoppningsvis har SvRF rivit upp åldersindelningen tills nästa år…
Kan inte göra ny tråd så jag fortsätter på den här :) Idag vallade husse Prinsen på ridbanan en stund. Eller kanske tvärtom.
Alltid lite spännande med aprilskämt.. Några mer fyndiga, andra mindre. Måste ändå erkänna att jag tyckte .nu:s var lite fyndigt - dessutom han jag tänka "så många egendomliga regler det finns" innan jag förstod att så egendomliga kanske det bara finns den 1:a april..
För övrigt en väldigt fin kväll i dag, kvasten är putsad!

Ja, det var lite kul. Jag såg framför mig Jan-Sivert ragga styrelsemedlemmar i Ardennerbergen…