Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 869 ggr
monsterpony
0

God morgon 11/4

God morgon alla connemaravänner!

Här är nosen full i snor och halsen full i host. Jag laddar inför en pyton dag framför TVn. Det positiva är att jag inte har några direkta måsten, så jag kan inrikta mig enbart på tillfrisknandet.

Hoppas att ni andra har en roligare dag framför er.

GE
0

Morrn! Själv är i god form., och på väg till ponnydressyr. Tyvärr är  både tävling och framridning inomhus, så vi får väl se hur det blir med bilder. Mörka ridhus också…

Kjerulfia1
0

Snoken har fortfarande rester av snor kvar. 

Idag ska Melody och jag till Grän och löshoppa. Fin miljö- och åka transport träning. 

Gittan får nog vila idag, vi tog en skogstur igår som blev lite längre än tänkt eftersom hon inte vill ta sig över ett dike med vatten. Det var lite för brett tyckt hon och gå i det kan man ju inte göra. då skvätter det ju på magen! Sedan undvek hon kategoriskt alla stigar som ledde till den andra vattenansamlingen som man kan ta sig över (som är den genaste vägen). Hon är nog ingen fälttävlansponny som farsan och brorsan trots allt. Det är mer än ett år sedan vi var och red där, men hon kommer ihåg alla småstigarna❤️. 

I eftermiddag blir det trädgårdspyssel som består i att få bort nedblåsta tallgrenar som legat sedan i vintras, så lite styrketräning :)

RC927
0

Det blev soligt efter en disig morgon på Värmdö. Red en längre runda på 25åringen. Hon börjar lite segt men blir yngre och yngre ju längre tur vi tar. Dottern kom på att det är 18 år sedan vi köpte och hämtade Brolötens Maliner idag eller imorgon! Oj vad tiden går! Liten arbetsdag i stallet och den här gången kan man säga att vi hade tur med vädret.

Cathak
0

Fy för elaka virus, hoppas ni kryar på er fort. Idag har jag gjort comeback på ponnytävling - som inropare till framridningen🙂Självklart spanande jag efter connemaror och lyckades hitta "en halv" efter ett halvblodssto och Golden Sunset. Enligt ryttaren hade han omkommit i en brand, och det måste ha varit en stor förlust.

lil-sis
0

Åkt långt och hämtat sadel. Passar förstås inte X. Blä.

GE
0

#4 Du missade Bailey's 😉 Kom 2:a i både LC och LC+ 

Ska du vara funktionär i morgon också?  Då får du isåntfall en ny chans att se honom. Jasmine Bell, rankad 1:a bland 6-åringarna  kat D  2014 också…

Ja, det var tragiskt med Golden Sunset. Har för mig att modern omkom också

Cathak
1

Jag missade absolut INTE Baileys, bara att han var connemara😕. En jättefin ponny med en trevlig och duktig ryttare! Dom är från grannklubben. På plats igår fanns ju också importen Cnocban Prince.  Men hur kan du ha koll på detta??? Jag menar var hittar man information om vilka ekipage som tävlar var? Igår frågade jag alla som hade en ponny som jag trodde kunde vara connemara. Golden Sunset avkomman "tog jag" på färgen. Jag ringade in tre andra D-ponnys till och alla visade sig vara welch cob. TUR jag inte har påbörjat mina avelsplaner ännu😉.  Idag ska jag absolut hålla extra koll på Jasmine Bell. Tack för tipset

Akerberg
2

Man hittar infon på www.tdb.ridsport.se, på www.online.equipe.se och/eller den arrangerande klubbens hemsida. Alla hästar måste bära nummerlapp på tävling så att man enkelt ska se i listorna vilken häst som är vilken :-)