Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettlek-och-tävling
Läst 4430 ggr
monsterpony
3

Gissa sudden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft några trivsamma timmar med gamla rikskataloger och en negativscanner och funderat på effekterna av analog fotografering. En av effekterna var att man tog mycket färre kort och  Argh! Varför fotade jag inte mer när jag var ung? Så många kändisar jag såg, men inte hade vett att ta kort på!!! 😭(Ingen risk att det händer nu för tiden i alla fall… 😉) En annan effekt var att man fick betala per bild så jag valde bara de som blev relativt bra för framkallning. 

Men, nu kan man få tag på alla misslyckade bilder också genom att scanna negativen, så jag tänkte att det kanske kan roa er med leken "Gissa sudden", dvs vem är den suddiga ponnyn på mina gamla misslyckade bilder.

Här är första sudden, eller som de säger i På Spåret: "Vem där?" Bonuspoäng om man vet platsen också.

RC71
0

Gissar vilt. Malin Thorell och Pinette? 😎

monsterpony
0

Vet inte vem visaren är, men det stämmer att det är Pinette. Kanske inte så vild gissning trots allt.

Då tar jag nästa på en gång. Nu klippte jag bort visaren så att det inte blir några ledtrådar från det hållet. Kanske lite mer att bita i än förra… Blir det för svårt kan vi köra 20 frågor för att ringa in det.

RC71
0

Nej nu var det suddigt på riktigt! Tja, Mykene II ?

GE
0

Ha ha, in med visaren så man har en chans 😃Ridhusbild?

RC71
0

#4 Jag tycker svårighetsgraden ökade väldigt drastiskt. Eller vad säger du Ge? :)

GE
0

Har inte en susning 😃Är det vitt på vä fram? Strumpa hö bak?

Sassenach
0

Ser ut att vara gulbrun och kanske inte den rundaste ryggen.

Sassenach
0

Kan man inte få se visaren, så man får ett hum om vilket årtionde vi är på iaf.

GE
0

Fullständigt lost här, men en kul idé! Tack monsterponny 🙂

RC71
0

Nej,en visare eller ledtråd tack :)

monsterpony
0

😈

Okej, här kommer sudd-ponnyn med sin sudd-visare. Som ledtråd kan jag väl säga att ponnyn i fråga är faster till en av RC71s ponnyer…

Det är inte Mykene II.

MrsM
0

Vi får bena ut detta… Inomhus. Några ggr har det varit, riks 1994 och 95…Visad utan nosgrimma och med stor fyrkantig nummerlapp samt en fläta i nacken… ung ser det ut som på bakdelen… Några år sen alltså. Så faster till RC 71s ponny… kan tänka mej en Öx Marble avkomma. CORNELIA II som unghäst kanske? Jösses vad svårt.

monsterpony
0

Inte Cornelia II, men du har rätt om pappa och potentiella år…

😈

MrsM
0

Tja den enda då skulle vara Lofty Jolly Rambler, men utan nosgrimma… Valla 94. 95 på jakobsberg var det runda nr lappar kom jag på…

GE
0

Vilka falkögon MrsM måste ha! Jag ser varken det ena eller andra, det är bara sudd.

Kan det vara en skimmel med mörk man och svans? Eftersom jag inte ser att lappen är 4-kantig gissar jag på Baronesse på Johannesberg-95 (el Coriander om hon var med), men vem är visaren? Det ser ut som Nina G? Eller är det RC71?

RC71
0

#15 Nä, inte sådana benslut på byxorna väl.. :/ ..

GE
0

#16 Nähä…inte det 😇

monsterpony
1

Enligt mina anteckningar är det Lofty Jolly Rambler och Nina G på Valla 1994. (Cornelia II visades på lördagen utomhus i hällregn…) Bra härlett!

Jag återkommer med en ny sudd hemifrån.

RC71
0

#18 Aha, då var jag där med en fölunge. Junessa. 😊 Och hennes mor Bellobina förstår. Fölet tillverkades bakom stora stallet på Valla året innan.. 😊

monsterpony
0

#19 Det är en liten värld…

Okej här kommer nästa sudd att gissa på. Vem där?

GE
0

Sigrid G är det ju iallafall, men inte kan väl någon av hingstarna varit så mulliga om det var en sommarutställning? Grey Ladyfriend kanske?

RC71
0

Sigrid och Gräns Ruben ? Eller är det ett sto..🤔 Gissar på Johannesberg  🙂

monsterpony
0

Ja. Det är Sigrid, Johannesberg och Grey Ladyfriend. 👍

GE
0

Grey Ladyfriend var med på Johannesberg 1995 iallafall. Ärkefienderna Ruben och Benjamin höll på att ryka ihop i hingstklassen, så de borde ha haft hjälmar på? Har för mig att det Ylva visade Benjamin, så är det inte Grey Ladyfriend borde det vara Ruben isåntfall? Benjamin var nog fortfarande lite mörkare på benen  också..

GE
0

#23 Hoppsan, såg inte att du redan hade svarat 

Har du fler suddisar? 🙂

Dags nu att byta lek mot allvar. Natt på plåsterhuset väntar..

RC71
0

#24 Dom rök ju ihop och stackars Ruben blev konvalecent ett tag om jag minns rätt? 😊

monsterpony
0

Ja, jag minns att Sigrid berättade någon gång att de hade stått och laddat hela natten i boxar bredvid varandra, så de var verkligen på humör för att göra upp när de väl kom in i ringen. Man kan se på den här bilden att Ruben har ett sår lite nedanför bakknäet efter att Benjamin fick in en träff…

monsterpony
0

Okej, här kommer nästa suddis. Vem där?

RC71
0

Liknar Hagens Lance. Men minns inte om han var på Johannesberg.. Om vi nu är kvar där..? 😉

GE
0

Vem är hon i förgrunden? Malin T??

RC71
0

Ser definitivt ut som hennes lockar :)

RC71
0

Hur går det för oss monsterpony? 😊

GE
0

Jag kommer inte heller ihåg om "Lancen" han var med på Johannesberg, men det måste väl nästan vara han om det är därifrån? Countach Campbell var med, det minns jag däremot, men han kan det inte vara…

RC71
0

Det var många hingstar med det året.

monsterpony
0

Ni är alldeles för duktiga på det här. Jag kanske får sudda till det digitalt så att det blir lite mer utmaning… Ja, det är Lance.

monsterpony
0

Den här borde vara lätt tror jag…

GE
0

Aladdin och Jörgen F 🙂

Kjerulfia1
0

Den kunde ju till och med jag 😂 

och jag kände ju igen Sigrid G på den tidigare bilden.

monsterpony
0

Aladdin och JF stämmer bra det!

Då får vi se vad ni säger om den här istället.

Akerberg
0

Countach Campbell?

GE
0

Hm, så fin hals och bog. Funderar på pappan istället. Fast inte Johannesberg då….

RC71
0

Håller med Akerberg. Och gissar på att den uppvikta skjortärmen tillhör Maria Holdhaus :)

monsterpony
0

Det är Countach Campbell och Maria Holdhaus hand. :)

Den här då?

GE
0

Steget ser ut att tillhöra Ylva G 🙂 Gräns Benjamin isåntfall…

monsterpony
0

Känner du igen folk efter 20 år på hur det går!!!

Men det stämmer, det är Benjamin.

Vad säger ni om den här då?

GE
0

#45 Jojomen 😉fast jag kände nog igen söta Benny också!

Dam i kjol med en isabell känner jag dock inte igen, får fundera under dagen….

Clancy2
0

Gentle Farm's Cream?

Märit
0

Isabellen ser ut att vara riktigt stor, om nu inte damen är liten…

GE
0

Törs inte ens gissa!

monsterpony
0

Rätt av Clancy. Det är Gentle Farm's Cream.

Som uppföljare kan jag säga att damen i kjol inte är visare utan prisutdelare. Ni kan gissa vidare på vem hon kan vara om ni vill… 😉

Clancy2
0

Jag misstänkte att det var prisutdelaren då det sticker ut en arm från höger som antagligen är visaren 😀 Damen med kjol ser liksom inte rätt klädd ut för att visa häst 😉 Någon äldre betydande connemara person måste det ju vara…

RC71
0

Alltså, är vi kvar på Johannesberg tro? Om jag minns rätt hade grevinnan från Värnberg en liknande dress..

monsterpony
0

Stämmer bra, det är fru grevinnan Oxenstierna.

RC71
0

#53 :-) Väntar med spänning på nästa bild.

GE
1

Jag med 😃

monsterpony
0

Okej, sista sudden jag har.

Vem där?

RC71
0

Nej men är det inte paret Wilsons där i bakgrunden? 😊

RC71
0

Men vem är nu detta?? Minns inte om Golden Sunset var så mörk..?

RC71
0

Nej, han var ljusare och längre om jag minns rätt

Clancy2
0

Lance igen? Ser lite ut som mannen som brukade visa Hagens hingstar.

RC71
0

En luring? 😊

GE
0

Jag känner bara igen Ingrids träskor och sockor 😃

monsterpony
0

#60 Stämmer. Det är Lance en gång till.