God Kväll 17/4

Så där står mina båda idag också. Inte låsta men brunstiga 🙂
Annars har allting rullat på som vanligt den här veckan. Jobba, sova, jobba, sova. Så himla skönt det ska bli med ledig helg + måndag också!!
Ha en bra kväll!
Ja brunstig är hon också och kär i kompisen i boxen bredvid ;) Problemet är inte att hon spänner upp sig utan rejäl ojämnhet på böjt spår och total frånvaro av höger galopp.

#2 Det var bakbenen och svansen jag tog brunsten på 🙂
Är hov -och kotlederna kollade?
Hon är ren "ledmässigt" och inte halt. Det är även därför jag väljer att åka till Thorslunda, är det inte "kiropraktiskt" så bokar man om tiden till veterinären istället, det känns tryggt. Höger är hennes svagare sida så när hon får problem slutar den fungera, dvs hon antyder inte ens till att spåra och tappar höger galopp. Hon tycks vara väldigt känslig men jag hoppas att det ger sig med mer ridning och muskler :-)

Torslunda är toppen på det viset, och Ingebjørn är en härlig person som kan sina saker. När F trasslade och var svår att ställa och böja mest åt ena hållet, stel i nacke och rygg åkte vi dit som första åtgärd. Det blev bättre för stunden efter att Ingebjørn meckat lite, så jag gjorde ingen koppling till lederna. Några tecken på hälta, ömhet eller svullnad hade hon aldrig visat, så det kom inte ens på tal. När det snabbt kom igen körde vi fast på gynspåret istället. Hon var inte halt då heller, men vetten på SLU rekommenderade ändå hältutredning, eftersom det inte såg ut att vara (och var inte) gynekologiskt. Först efter bedövning blev låg hälta 1/2 - 1 grad synlig på båda fram på böjt spår. Det grämer mig att jag inte tänkte på det från början, Så här i efterhand har jag förstått att hennes symptom var ganska typiska…
Bra att du är smartare än jag ☺️och redan har kollat lederna
Hoppas allt det löser sig i takt med att hon bygger muskler 🙂