Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 965 ggr
lil-sis
0

God eftermiddag 24/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit ute i skogen, slutade blåsa så det var varmt och fint. Snart rider husse också :-)

GE
0

Ser skönt ut! Jag var ute en stund mitt på dagen, men då blåste det svinkallt. Nu är det vindstilla, och det känns bra eftersom det snart är dags att cykla till jobbet..

Ha en riktigt fin kväll!

Märit
0

Vi har sådan tur att inga kalla vindar går in på vår stallplan. Härlig eftermiddag i solen avslutades med en tur på Gondor. Nu har vi ordnat med revision av SCS inför morgondagens årsmöte. Hoppas att vi syns!

Akerberg
1

När jag red iväg till dagens lektion tyckte jag att Josef betedde sig konstigt. Försökte vända o ingen framåtbjudning utan vinglade omkring på vägen. Mycket olikt honom och jag sa till honom med smackning o skänkel att gå framåt. Gick bra tills vi kom till korsningen o skulle gå åt vänster, tar lite i vänster tygel o svänger med kroppen men han vinglar iväg åt höger. Märkligt, men klämmer till honom med svängande skänkel o mer vikt o vi hamnar på rätt väg, efter en stund vänder han på huvudet o kikar på något, inget konstigt med det, han är en nyfiken pålle, men när jag med tygeln säger koncentrera dig på att gå rakt fram o han är på väg att vingla ner i diket börjar jag undra på allvar… Kikar under halsen o inser att tyglarna är i kors! Snabbt dra lite i fel tygel (svårt! går liksom med automatik att svänga åt rätt håll) för att få honom på rätt håll, sen stanna o sitta av o rätta till problemet. Efter det var han som vanligt men jag känner mig fortfarande jättetaskig som varit så bestämd mot honom trots att han faktiskt bara gjort det jag bett honom om 😕