God morgon 9 maj

Min sambo är rädd att vi ska få minsta tid över till sovmorgon och vila.. därför införskaffade han 9 getter med 5 tillhörande killingar… Jag är glad så länge det inte är höns han kommer hem med iaf! :) Idag ska vi på möte med en man från aktiv grupphästhållning, eller active stable, välj själv. Med en ökande storlek på flocken känns inte det traditionella alternativet så lockande till allihopa..
Jag har spenderat dagen på Södermanlands hästavelsförenings 3 årstest där det fanns endel connemaror på plats! Bäst för dagen bokstavligen blev bästa kompisen Holmtebo Angel 988889 gångarter och 99 hoppning, bästa hopponny med 52 p och delad bästa gångartsponny med 50 p, hon blev även bästa sto på plats. Övriga visade reserverar jag mig lite för poäng som kan ha blivit fel:) Holmtebo Image 989888 gångarter och 97 hoppning. Gångartsdiplom. Holmtebo Snowdrop 998887 gångarter och 77 hoppning. Gångartsdiplom. Holmtebo Honey 877777 gångarter och 77 hoppning. Nitra vet jag fick 46 p i både gångarter & dressyr, men inte delpoängen. Lundby Sally har jag inte heller poängrad på med en 9a på galoppen i alla fall.

Go kväll! Fullt ös idag; stallet typ klart, staketet på sommarbetet har ca 50m kvar att se över, huset dammsuget. Kvar; skura golven, fixa in hästar, kasta in mat i ansiktet, motionera häst, fixa rent i sängen och sedan fixa sig själv. Vad skönt det skall bli, nyduschad i renbäddad säng! Somnar nog ovaggad ikväll.

#1 Visa honom en bild på svartnosfåren… 😉

#3 Så himla kul! Grattis till alla inblandade…
#3 Grattis till alla !
Själv går jag forfarande illa som attan( en tvåa kanske på gången). Har nu skrittat några pass i alla fall - förvånande nog väldigt skönt för den onda ryggen. Naprapaten hittade några kotkompressioner och en illa tillknölad bäckenled. Lite rörligare efter första behandling men fortfarande värk. Bara att hoppas att det inte blivit inflammation i bäckenleden. Har i alla fall fått träningsprogram och slipper enligt ordination att både mocka och dammsuga ett tag 😉

Bidde dressyr idag istället för det som inte blev igår. Gick bra, fick gjort det jag planerat, dvs rida igenom dressyrprogram inför kommande tävlingar och göra massor med galoppfattningar 😊
Ett stort grattis till Holmtebos alla framgångar! Ni får hälsa ni som är i kontakt!