God morgon 31 maj
God morgon :-) Varför vaknar man alltid i ottan o är hur pigg som helst när man får sova hur länge man vill? En vanlig arbetsdag är man aldrig såhär pigg vid den här tiden :-P

Kan väl inte säga att jag är hur pigg som helst, men vaken iallafall. Mycket på agendan idag, så det gäller att starta tidigt. Det mesta är väderberoende, så vi får se hur mycket som går att genomföra…
Eftermiddagen är vikt åt foto av bågskytteträning till häst med Herr Kråka och hans matte, men Yr.no säger regn över Norrtäljeområdet mellan 12-18…
På Lovisedal igår skulle det också regna samma tid, men det kom 2 timmar senare. Perfekt för min del, jag hade fått bilder på de ekipage som jag hade lovat ut mig till, och jag fick med de 5 deltagande Connemarorna, samt en korsning också.
Satt i bilen i väntan på prisutdelningen i sista FEI-klassen, men himlen hade öppnat sig, så jag åkte hem. Spelade inte så stor roll tyckte jag, eftersom ponnyn som vann var samma som vann den första FEI-klassen.
Nämligen Tic-Tac f-01 e Countach Campbell u Köhl Rapsodie e Pommac
Jättefin ponny, och hur bra passar inte ett sånt segertäcke på en BEC!
Återkommer med fler Connemarabilder i kväll (och bild på Coromant också Märit), måste bara fixa betalbilderna först. Man måste ju vara rädd om kundkretsen…

På bilden har de vunnit sin första start i LA dressyr
Vilken fin bild! Här är mornarna alltid tidiga :). Hoppas att slippa mer regn i dag - det är så mycket utomhusjobb jag skulle vilja och behöva hålla på med. Äntligen börjar ryggen tåla lite av det igen. Behöver inte heller gå att vara jätterädd för fler gallstensanfall - då UL inte visade på någon risk för det eller andra "avvikelser". I alla fall lite glädjande. I dag ska vi hämta hem Evita från Hanna, för lite vila med "hopp och lek" i stora hagar.

Morgon! Klart.se lovar uppehåll och smhi 0,6 mm, jag hoppas på att det är klart.se som har rätt idag. Just nu soligt, med molntussar inblåsande söderifrån. Se om herr Kråkas täcke torkat från igår, eller om han får låna halvblodets på förmiddagen. Som sagt lite puts av häst och utrustning, för att sedan åka och träna bågskytte. Ha en bra dag alla!

I eftermiddag tänkte jag att åka och heja på Kork i sista omgången dressyr div 2 för häst. Laget ligger hittills på en fjärde plats.
Men innan dess hade jag tänkt hitta på något med Melody, plantera blommor (eftersom det inte regnar), förbereda middagen ikväll, dvs göra pajdeg och plocka undan lite. Har ju varit gräsänka ett tag, och maken kommer hem ikväll. Städa är ju så tråkigt!!!

Fruktansvärt trött.. orken är helt bortblåst.. väntan på fölen känns som en evighet då paddis är lååångt ifrån redo.. bellis, som ska föla nästan en månad senare, är mer färdig än henne.. men jag vet.. det kan gå fort i sluttampen.. Idag har inackorderingarna betessläpp!!!! Kan någon vara gladare än jag? ;) så nu är det 2 veckors lugn innan jag börjar i vårdsvängen igen :) ska bli skönt att ha kollegor. Grace har ännu inte kommit i brunst, så vi behöver se över om hon ska på dejt med en vet med ett ultraljud..
Idag ska vi bygga lite mer på sadelkammaren och sen köra X till ett annat stall där hovis är idag, för att få tappskon påslagen. Det kan bli intressant. Inte för att jag har hittat skon men ändå.
Alla fyra ponnyerna går på samma plätt nu och det är hyfsat lugnt. Russet måste få ett täcke innan de kan flytta in i hagen de brukar vara i, hon kliar sig gärna, har inte eksem men det är nog inte långt ifrån, väldigt känslig i huden. Plätten har inga träd, det har vanliga hagen.

#4 Kul när man fixar lite extra på prisutdelningarna. Det var snyggt med flaggorna! Tävlingarna på Lovisedal är alltid välordnade, och personalen/funktionärerna från RRKK (Roslagens Rid och Körklubb) är supertrevliga., glada och hjälpsamma!
Goda hamburgare har dom också. Åt två stycken i ett svep 😃

Talangen går i familjen :-)

Jag har ägnat helgen att restaurera två, inte stora, men mycket vanvårdade beteshagar. Mycket gamla linor, trasiga stolpar, nedfallna aspar och sälg. En av hagarna får namnet Vinbärshagen, för ett bestånd från en nedlagd handelsträdgård har spridit sig hej vilt!. Tyvärr finns inget gräs under stora delar av dessa. Äter hästar vinbärsbuskarna? Vet någon? Vår Rohanna har varit på sin första fälttävlan idag. Det gick bra i regnet. Felfri i hoppningen och i terrängen. Dressyren kan hon bättre… Jag såg dock inte själv p g a allt hagbyggande.