Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 796 ggr
GE
6

God Morgon 1 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Regnig morgon I Uppsala. Tidgt uppe idag för att fixa bilder, för att hinna bli klar för en date med hovis. Normalt blir jag irriterad när saker blir försenade eller inställda, men idag kändes det faktiskt skönt när han ringde för en timme sa att han var klen.  På det sätt som endast karlar får lova tt känna sig när de håller på att bli förkylda..

Nu hinner jag iallafall fixa färdigt med dina bilder, Märit 🙂

Igår när jag skulle fotografera Herr Kråka och hans matte på bågskytteträning, öppnade sig himlen så snart jag parkerat bilen! Jag fördrev tiden med att äta chips och godis, medan de övade bågskytte utan häst, och lagom till det var dags för den beridna träningen tittade solen fram, och det blev kanonfint en stund.

Så man kan gott säga att vi hade iallafall tur med vädret, eller hur Sassenach? Vi hann trots allt med både tränings, -rid och -uppställda bilder mellan skurarna!

Här är ett smakprov..

Kjerulfia1
0

Regn, regn, regn och åter regn. Hoppas det blir som Yr lovar, att det ska sluta vid lunch, för i kväll är jag jättetaggad för ett nytt dressyrpass med Melody efter lördagens roliga pass. 

Hovis kommer i em/kväll och slår på tappskorna, som jag, som tur var, hittade i hagen.

lil-sis
0

Uppehåll vore fint, jag måste ju också slita lite på skorna. Och börja ta tag i russet igen.

Sassenach
0

Kväll!
Fullt ös medvetslös på jobbet, sen ett besök hos naprapaten. Nu har jag skrivit ett lååååångt inlägg om hur jag började med beridet bågskytte. Se om GE är nöjd med några bilder. Nu duschen och bingen.

Sov gott!

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tömkörde både russ och och conniponni igår i blåsten. Tränade lite galoppfattningar och valde gramanfattning som eg inte passar X så bra, hon krullar ihop sig. Men svårt att få till något vettigt i blåsten ändå. Russet också gramanfattning men skarpare, hon har ju roat sig med att sticka med vagnen och hon försökte allt på töm när jag bad om något hon inte hade lust med, typ trava över bommar. Tack vare tömsättningen så orkade jag fånga upp henne omedelbart. Men det är mycket jobb, igen.