Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 723 ggr
GE
0

God Morgon 4 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag hänga på låset och få mina glasögon! Det ska bli underbart att se alla trafikskyltar, för att inte tala om ojämnheter i marken! Igår snubbalade jag över en tuva i hagen, och höll på att tappa kameran. Vill man ju undvika….

Jag är också så glad att vi bestämde att Fröken F skulle få betessemester under Amandas  konvalescens. Istället som vi funderade på ett tag, skicka bort till någon som kunde hålla igång henne under tiden. Sällan har man sett en nöjdare ponny!

Regn, halvstorm och åska igårkväll, nu lyser solen från en knallblå himmel ☀️

Känns som en bra dag på gång 🙂

Calvaro
0

Hon ser onekligen nöjd ut! Kanske blir kanon med en liten paus både kroppsligt och mentalt.

liljegren
1

Morrn morrn! Skylark har betäckt sitt första sto idag! Jag hade gärna haft dem i samma hage då han skötte sig som en riktig gentleman, men då kommer väl en anmälan om förargelseväckande beteende.. inte lätt med djur i villaområde alla gånger -_- Ena geten är dålig.. vi tog träckprov innan vi skulle släppa ut dem på bete och getterna är fulla av mask.. vi har gjort och gör allt vi kan.. så hon får en vecka till på sig.. vet började prata om att anmäla och varifrån hon kom.. men vet inte om det gr något då han vi köpte av sålde av alla getterna.. kanske av en anledning.. man undrar varför en del har djur ens.. Ena hundskrället passade på att rulla sig i kattskit så han har fått en dusch.. Min ponnyryttare är i full gång med att förbereda grace för ridklasserna på riksutställningen! jag hade gärna varit med själv men backar nog denna gång :) hoppas att hon även vill vara med i whp.. vi får se :)

GE
0

#1 Japp, det var exakt så jag tänkte 🙂

GE
0

#2 Stackars lilla get, hoppas hon repar sig! Svårt att veta hur man ska göra, men det kan ju finnas en risk han skaffar nya djur? Be honom stå för vet vården iallafall…

Får vi se Grace på Långarnö?

liljegren
1

#2 vi får se hur mycket tid jag har… händer ju annat "spännande" på hemmafronten i slutet av augusti så jag bör kanske inte fara o flänga allt för mkt.. ;) Alla ponnyer flyttar upp till norrtälje i höst annars om du är nyfiken ;) Det är en rackarns tur att man har en mormor som varit med sen Hedenhös! (Nä, nu var jag dum, men länge iaf) Det är så himla skönt att ha någon att ringa när man har funderingar! Jag har då aldrig varit med om ett sto som står ett språng på morgonen men sen inte alls! Nä, min erfarenhet är inte jättestor, men någon stans måste jag ju lära mig! Som sagt, min mormor är guld värd och lite till ändå! :)

RC71
0

#2 sådana ston har jag haft här. Inte vanligt, men det händer.

lil-sis
0

Även här avmaskades det men ponnyer ;) X hade 400epg lilla blodmasken och någon eller några i flocken har bandmask, så det blev allmän avmaskning. Idag är det dags att rida igen :)