Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 617 ggr
GE
0

God Morgon 5 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solen skiner, tvättmaskinerna går, och frukost på balkongen väntar. Enda smolket i bägaren är väl att tre nätter på plåsterhuset också väntar…

Dagen skall mest ägnas åt att "gå in" glasögonen. Jag trodde ju att det bara var att sätta på sig dem och gå! Icke sa Nicke, man måste visst vänja ögonen också! De terminala funkar fint, men de andra känner jag mig just nu lätt sjösjuk av…

Fröken Roma trivs också med tillvaron ser det ut som!

Ha en bra dag!

☀️+12 i Uppsala just nu

starrhult
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0- så härlig bild ! Jag fick verkligen kämpa för att vänja mig - men det är visst olika. Trappor, vägkanter och skogspromenader blev plötsligt svårt. Fick träna några gånger hos optiker med att "flytta blicken" - numer tycker jag att det är toppen. Bara lite svårt när jag ska plocka svamp - förmodligen för att jag då tittar både nära och långt bort, har lätt att snubbla då.  Skönt att det äntligen börjar kännas lite som sommar - släpar tomatplantor ut och in. Hoppas på lika lyckad skörd som förra året.

GE
0

Ja, det är just det där med att "marken kommer emot mig" som är jobbigt. Vi får se hur det går att cykla med dem på ikväll…

Hoppas också kunna klara mig med de progressiva på jobbet. Att hålla på och byta hela tiden kommer inte att funka, och de terminala funkar inte att gå omkring med. Sjösjuka de luxe! Känns just nu som återgång till mina mackglasögon…