Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1326 ggr
GE
3

God Morgon 9 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag lovar yr.no sol fram till 12.00, därefter växlande molnighet. Hoppas! Fm  skall ägnas åt ett beställt fotojobb, sen om lusten faller på ska jag nog städa/tvätta  bilen.

Lurbo RK har köpt en ny lektionponny.  De gillar Connemaror (tacka Stockmossens Maja och Snorkfröken för det, samt söta Chirac som gick i pension för några sen och blev privatägd skogsmulle), och när de blev erbjudna Williams Town Wonder slog de till direkt. Nog kan jag väl spontant tycka jag att en gammal tävlingsponny är förtjänt av ett lite annat liv på ålderns höst, men det kanske passar henne, vem vet? De har det iallafall bra på Lurbo, står i boxar och går ute större delen av dagen. 

Synd också att hon förmodligen aldrig  kommer att komma aveln aveln till godo. En av våra ortopedläkare, själv hästägare och syster till tf verksamhetschefen på Lurbo, har dock lovat mig en sak. Om inte "Wilma" som är en  dam med en  motor som en Porsche (risken finns ju att hon kommer att hoppa ungarna ur saden), eller om det visar sig att hon inte trivs, ska hon lägga beslag på henne för egen del, och försöka få henne dräktig. Hon har en ridande 5-årig dotter som ju kommer att behöva en fin D-ponny en vacker dag….

lil-sis
0

Imorgon trillar skattepengarna in vilket passar bra eftersom vi ska till Mustang på fredag och kolla sadlar. Jag hoppas ju att de jag har duger med lite fix. Annars funderar jag på en ideal working hunter dressage. Någon form av motion planeras då vi ska tömköra inför domare på lördag :-o

liljegren
1

Solen skiner, stallet är färdigt och jag ska väl börja förbereda mig på att vara tillbaka på gamla jobbet i em.. Den där pandora.. nu har hon gått en vecka över tiden.. igår hade hon galopprace i hagen.. taktade in i boxen. Samma sak nu på morgonen.. och redo är hon inte än.. hoppas att hon kan knipa tills på torsdag kväll/fredag så jag får komma hem igen.. tror förvisso att Mats fixar det där bättre än mig då hans erfarenhet av fellägen och att behöva assistera är 1000 gånger större än min, men jag vill ju ändå gärna vara med när det händer. Alla namnförslag vi hade känns inte aktuella längre så jag kan ju roa mig med att fundera på det :) vill ju ha något med anknytning till Pandora.. var först inne på att plocka namn från artisten pandoras låtar.. men det enda jag egentligen gillade där var "mr. Right"… Bellis föl har redan namn, oavsett vad det blir.

GE
1

Fick ett smärre datahaveri nyss…men det löste sig tack och lov…

Williams Town Wonder är en C-ponny f 1996 e Monaghanstown Fionn u Charlotte´s Pride e Bloomfield Bobby. Hon började sin hoppkarriär som 5-åring med självaste Alexander Butler i sadeln. Han som numera är landslagsryttare  (red Sillogue Darkie som junior, och nu bla Will Wimble (ISH med 25% Connemarablod).

Sina bästa år i Sverige hade "Wilma" mellan 2003-2008. Många segrar och plac tom Msv A, och sammanlagt mer än 1600 intjänade poäng under den tiden.

GE
2

Lustigt nog har "Wilma" en irlandsfödd halvbror här i trakten också.  Han heter Wandering Spirit f 1992 e Garryhack Frederic. Connemaravärlden är inte stor!

GE
0

#2 Lycka till med fölningen, och att hon väntar så att du får vara med.

Namnet kommer nog spontant när du ser fölet 🙂

RC71
0

God eftermiddag. Så rysligt mkt som ska hinnas med den här årstiden! Dagarna skulle behöva ha dubbelt så många timmar…lilla Vanessa växer som ogräs :)

RC71
0

God eftermiddag. Så rysligt mkt som ska hinnas med den här årstiden! Dagarna skulle behöva ha dubbelt så många timmar…lilla Vanessa växer som ogräs :)

GE
2

Bild från förra våren på Wandering Spirit. Jag tror inte han har startat högre än LA någonsin , men han är en pålitlig läromästare och rosettplockare i de lägre klasserna. 2014 var han med i Hebys div III lag, i både hoppning och dressyr.

Han är anmäld till Sala i helgen, så jag hoppas få lite nya bilder på honom då :)

GE
0

#6 Kan vi inte få en uppdatering med bilder av ogräset i föltråden?

RC71
0

Bilden kom inte med ser jag.. Gör ett nytt försök..

RC71
0
RC71
0

Funkar inte 😣

GE
0

Försöker du från mobilen?

Kjerulfia1
0

Hälsningar från ett kallt och mulet Östersund. Ponny abstinensen börjar bli mycket stor, men på torsdag vänder jag kosan hem igen.

RC71
0

#13, Japp

GE
0

Försöker med en bild som jag har ligger i telefonen…

GE
0

Funkade tydligen. Jag valde bara fil och tryckte på publicera. Man ska visst se en blå laddningsrand, men jag såg ingen utan gick direkt på publicera. Så här dags på dygnet (jobbar extra men på väg hem nu, då det har blivit lugnt) har man inte så mycket tankeverksamhet, så jag kan inte komma på någon lösning…

Gör ett nytt försök i tråden Föl 2015. Om det inte fungerar, skriv nåt i tråden, och skicka bilder till mig, så kan jag lägga dit dem i ditt inlägg.

Om det är någon som undrar så är det Fainleog "Dumbo" Fenella på bilden 😃

lil-sis
0

Uteritt i alla gångarter igår med båda :)

GE
0

#14 Om det finns tid kan du ju ta en sväng ut till Frösö Ridcenter. Där bor min lilla Fergus. Jag kan fråga ägaren om jag får lämna ut hennes mob nr till dig. Det finns också två Connemaror tillhörande ridskolan, som du kan passa på och fota..