God Morgon 12 juni
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morrn! Väldigt låg aktivitet härinne just nu. Undrar om alla har tappat intresset helt och hållet, eller om det beror på att det är extra mycket just nu?
Sjunger som Ida: Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart ♫
Med andra ord: Sätt igång och skriv, så att inte sajten faller bort!
Fick en liten filmstutt på Fergus och Matilda igår. Dom tränar på 🙂
Ha en bra dag!
+ 15 ☀️i Uppsala just nu

Godmorgon!
Igår när jag åkte från Östersund var det +8, i Knivsta var det +20 när jag kom hem.
GE, det är nog extra mycket nu i skolavslutningstider och så. Själv har jag varit i stora skogen i en vecka, och förutom att ha sett massa rolig geologi har jag stött på ren, skrämt en älg och nästan kört på en utter ( tror jag det var), skådat snö och tussilago.
Ponnyabstinensen stillades igår. En skritt-tur med miljöträning. Jag fick en av stallets veteraner att rida Gittan eftersom en annan tjej skulle rida prova hennes häst, så vi var ute alla tre, och veteranen kunde se hur det gick. När vi skulle rida runt husen fanns det plötsligt får på ett ställe som det aldrig gått får på förut. Gittan som är uppvuxen med får tittade lite på dem och tänkte " er känner jag inte, men ni ser ut som de jag växte upp med", och gick förbi, men stackars Melody som inte sett får (tror jag), tyckte de var skitläskiga och backade i snabb fart 3 meter rakt in i Loobelia som då hoppade över ett dike. Så idag blir det promenad och fårträning med Melody (efter hagmockning i det fina vädret, det blir shortspremiär! ). Fåren går nämligen vid ett ställe där man måste ta sig förbi om man vill ha lite variation när man ska upp i skogen eller runt vallarna.

#1 Misströstar nog lite, men hoppas kan man ju alltid…

"Rida prov", hm ska nog sluta med att skriva från Paddan….
Melody å andra sidan ska vara kossevan…

Det har varit låg (ännu lägre…) aktivitet på sommaren varje år Här är det runt 25 grader men inte riktigt klarblå himmel utan en del moln som skymmer solen stundtals. Väntar lite med att åka till stallet så att temperaturen sjunker en aning, vi är ju inte direkt vana vid temperaturer över 16 :-P
Kul att se Fergus! Han har blivit så ljus men ser väldigt välmående ut. ❤️

Inte tappat intresse, men mkt att göra…🙂

Trötttröttaretröttast är ett genomgående tema fortfarande Har varit barnvakt idag.. han var INTE glad på mig när jag förklarade att om han skulle rida fick han hämta, göra iordning och fixa hästen efteråt själv. Men han gjorde det. På fölfronten intet nytt!
Full fart här med men hittade lite Wifi utanför dörren till mitt B&B i Nesbyn, Norge . NPA Show i dagarna två. Hej!

Fullt ös och sedan medvetslös har varit min melodi, tur man hittat en kamikazepilot. Så hästen får röra sig lite iaf. Skaffat hem egen båge och pilar, pappa offrade en ny jutesäck som vi trädde över en halmbal. Gör mitt bästa för att döda den, men den är seglivad tack och lov. God natt och sov gott!
Idag har vi haft hovslagardag på jobbet, 7 hästar & två fölungar, tog större delen av dagen. Varmt har det varit här med, 27 grader & strålande sol. Vi har avslutat med att hoppträna på gräset i solen, absolut bästa fredagsnöjet om ni frågar mig! Det är väl bara hästmänniskor som väljer att spendera vareviga fredagkväll med att få hoppa sin favorithäst;) Jag hoppar ridskolans Holmtebo Irvin som jag hjälper till att utbilda och Noula hoppar med sin andra ponnyryttare Matilda Rolf som gör ett riktigt bra jobb med att förvandla henne till en hopponny också! Det är de två på bilden:) Bjuder på en film på duktiga Irvin, knappt man kan tro han bara är 4 år ibland, ett sådant självförtroende! https://youtu.be/vXZb3dvjnCA